تاريخ انتشار :چهارشنبه 6 سپتامبر 2017.::. ساعت : 12:42 ب.ظ
فاقدديدگاه

پیش بینی برداشت بیش از ۹ هزار تن محصول ذرت دانه ای در پارس آباد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی اکبر حسنیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: در سال زراعی جاری در سطح یک هزار و ۵۳۱ هکتار ذرت دانه‌ای در حوزه شهرستان پارس‌آباد زیر کشت رفته است و از کل ارقام ذرت دانه‌ای کشت شده پیش بینی می‌شود بیش از ۹ هزار و ۱۸۶ تن محصول برداشت شود.

وی افزود: در زمینه خرید محصول ذرت دانه‌ای تولیدی کشاورزان، قیمت تضمینی این محصول ۱۰ هزار و ۶۵۰ ریال می‌باشد که همین قیمت مناسب خرید باعث شده است که سال به سال شاهد افزایش زیر‌کشت این محصول ارزشمند و با صرفه اقتصادی بالا در مزارع این شهرستان باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: از ذرت کاران منطقه انتظار داریم که با بیمه این محصول جلوی خسارت‌های احتمالی در اثر عوامل پیش بینی نشده و غیر مترقبه را گرفته و با شرکت در کلاس‌های آموزشی تخصصی که در سطح روستاها برگزار می‌شود میزان تولید این محصول در واحد سطح با صرفه اقتصادی قابل قبول افزایش دهند.

حسنیان بیان کرد: از گیاه ذرت استفاده‌های مختلفی می‌کنند و در تهیه‌ی غذاهای مخصوص صبحانه، ذرت کنسرو شده و منجمد (معمولاً ذرت شیرین)، شیره ذرت، روغن، سس مایونز، مارگارین و همچنین در ساخت لوازم آرایشی بهداشتی از ذرت استفاده می‌نمایند.

وی اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته، بخش عمده ذرت تولیدی به عنوان خوراک دام مورد مصرف قرار می‌گیرد. از آسیاب نمودن دانه ذرت، آرد ذرت تهیه می‌کنند که خود در تهیه‌ی غذاهای مختلف به کار می‌رود. از ساقه و برگ‌های ذرت در صنایع کاغذ و مقوا سازی و همچنین تولید کاغذ دیواری استفاده می‌کنند.

 

 

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.