تاريخ انتشار :جمعه 3 مارس 2017.::. ساعت : 1:40 ب.ظ
فاقدديدگاه

مجمع استانی سلامت در اردبیل تشکیل شد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری عصر سه‌شنبه در اولین جلسه مجمع استانی سلامت اردبیل هدف از شکل‌گیری این مجموعه را فراگیر کردن امر سلامت و بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت آحاد مختلف مردمی عنوان کرد.

وی افزود: مجمع سلامت می‌تواند از ظرفیت تمامی گروه‌های جامعه به ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کند و در واقع در توسعه سلامت پتانسیل‌های موجود در جامعه را به کار گیرد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان تنها ۲۵ درصد از مقوله سلامت به متولیان سلامت مرتبط است و ۷۵ درصد باقی‌مانده به حوزه‌های مختلف ارتباط دارد.

اخوان اکبری تصریح کرد: از جمله فضا و محیط سلام زندگی، آب سالم، ترافیک، کود و سموم، فرهنگ جامعه و فناوری عوامل دخیل در موضوع سلامت شناخته می‌شوند.

وی متذکر شد: هر چند شورای سلامت در استان دایر بوده اما پیرو طرح کشوری مجمع سلامت نیز دایر شد و به مراتب فراگیرتر از شورای سلامت عمل خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از جمله برنامه‌های اولویت‌دار مجمع را ورود در عرصه کاهش بیماری‌های غیر واگیر عنوان کرد و گفت: در این راستا کاهش مرگ‌ومیر چهار گروه بیماری شامل قلبی عروقی، سرطان، تنفسی مزمن و دیابت مورد تأکید است.

اخوان اکبری با ذکر مثالی به قرارگیری اردبیل در رده‌های نخست استان‌ها در سرطان‌های گوارشی اشاره کرد و افزود: تلاش بر این است با بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای مختلف در راستای کاهش نرخ مرگ‌ومیر بیماری‌ها قدم برداشت.

نظرات بسته شده است.