تاريخ انتشار :یکشنبه 8 ژانویه 2017.::. ساعت : 3:08 ب.ظ
فاقدديدگاه

بزرگترین کارخانه علوفه خشک کنی در کشت و صنعت مغان راه اندازی می شود

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا اروجعلی محمدی روز یکشنبه در بازدید هیات سرمایه گذار اتریشی از مجتمع زراعت و دامپروری شرکت مغان افزود: این طرح با مشارکت شرکت سرمایه گذار اتریشی در کشت و صنعت مغان اجرا می شود که در این باره مذاکرات و توافقاتی انجام شده است.
وی ارتقای کیفیت علوفه و ماده خشک خوراک دام را از اهداف مهم احداث کارخانه علوفه خشک کنی در این شرکت ذکر و بیان کرد: با اجرای این طرح و بهره برداری از آن بخش زیادی از کمبودها و نگرانی ها در خصوص تامین خوراک دام مورد نیاز مجتمع دامپروری کشت و صنعت مغان برطرف می شود.
وی با بیان اینکه با راه اندازی این کارخانه همچنین شاهد افزایش گاوهای شیری و گوشتی خواهیم بود افزود: یکی از اهداف و برنامه هایی که شرکت کشت و صنعت مغان با احداث این کارخانه به دنبال آن است، تولید شیر و گوشت ارگانیک و افزایش جمعیت گاو و گوساله شرکت به حدود ۲۰هزار راس می باشد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از تولید ۱۰تن یونجه خشک در هر هکتار در این بنگاه اقتصادی خبرداد و گفت: بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان به کشت یونجه اختصاص داده شده که سالانه بیش از ۲۰هزارتن محصول یونجه جهت مصرف در دامپروری از اراضی زیر کشت برداشت می شود.
وی ادامه داد : با شروع فعالیت کارخانه علوفه و یونجه خشک کنی در این شرکت بیش از سه هزار هکتار از اراضی شرکت به کشت یونجه اختصاص داده می شود و که با تحقق آن میزان تولید یونجه خشک به ۳۰هزار تن خواهد رسید.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد، با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، حدود ۲هزار و ۶۰۰ هکتار باغ های میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر به فرد کشور است.
پارس آبادمغان در شمال استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

نظرات بسته شده است.