تاريخ انتشار :چهارشنبه 4 ژانویه 2017.::. ساعت : 1:00 ب.ظ
فاقدديدگاه

تجهیزات مقابله با حوادث مختلف در استان اردبیل تقویت می شود

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا ، مسعود امامی روز چهارشنبه در مانور اطفای حریق در روستای آتشگاه سرعین با بیان اینکه به دلیل ماهیت مانورهای ساعت صفر توان و مهارت نیروهای عملیاتی و آمادگی دستگاه ها به خوبی بررسی می شود افزود: همه دستگاه های عضو باید نسبت به رفع نواقص و توسعه تجهیزات مورد نیاز تلاش کنند.
او اظهار کرد: نگاه واقع بینانه به توانایی و میزان آمادگی دستگاه ها و رفع کمبودها در برگزاری این مانورها دنبال می شود چرا که در شرایط بحرانی بررسی و رفع مشکلات عملا امکان پذیر نیست.
وی گفت: تمرین های میدانی توان مقابله با مخاطرات طبیعی را افزایش می دهد و آگاهی همه اقشار مختلف مردم از نحوه مقابله با حوادث طبیعی باید افزایش یابد و مسوولان نیز باید از ظرفیت نیروهای مردمی آموزش دیده در شرایط بحرانی استفاده کنند.
وی افزود: در جلسات کارشناسی با حضور فرمانداران به عنوان روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نقاط قوت و ضعف هر شهرستان مورد ارزیابی قرار می گیرد.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با قدردانی از تلاش های همه دستگاههای اجرایی ، نیروهای امدادی و عملیاتی در استان تشریح کرد: تلاش شبانه روزی این عزیزان قابل تقدیر بوده و باید همیشه ارتقای توان لجستیکی و مهارت دست اندرکاران مدیریت بحران در دستور کار همه اعضای مدیریت بحران استان قرار بگیرد.
مانور اطفای حریق بدون اطلاع قبلی دستگاه های دخیل در مدیریت بحران در مجتمع آموزشی و پرورشی امام خمینی (ره) روستای آتشگاه شهرستان سرعین اجرا شد.
سنجش آمادگی نیروهای امدادی در آتش سوزی ، سنجش سرعت عمل نیروهای امدادی در اطفای حریق و حذف شرایط ناایمن و هماهنگی هر چه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مختلف دخیل در مواقع بحرانی از جمله اهداف مد نظر در این مانور بود.
این مانور با همکاری اداره آموزش و پروش ، نیروی انتظامی ، آتش نشانی ، هلال احمر ، اداره گاز و فرمانداری سرعین انجام شد.
استان اردبیل جز ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
شهرستان سرعین از مناطق سیاحتی استان اردبیل می باشد که در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد، این شهرستان سابقه آسیب پذیری در زلزله سال ۷۵ اردبیل را دارد. در اثر این زلزله که نزدیک به یک هزار نفر جان باختند دهها روستای سرعین نیز آسیب دیدند.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۶/۶۰۱۸

نظرات بسته شده است.