تاريخ انتشار :چهارشنبه 6 آوریل 2016.::. ساعت : 11:26 ق.ظ
فاقدديدگاه

آیت الله مکارم شیرازی: سعودی ها درگیر جنگ های نیابتی شده اند

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: ظالم بودن حاکمان سعودی بر هیچ کسی پوشیده نیست و آن ها چندین سال است در سوریه، یمن و عراق به تخریب می پردازند این در حالی است که در داخل عربستان کسی حق ندارد نفس بکشد.
وی ابراز داشت: فقیهان عربستان در خدمت حاکمان جائر هستند و فتوا و کارهای آن ها مطابق امیال حاکمان سعودی است و همین فقیهان بودند که حکم به تخریب یمن دادند و آن ها برای فریب عوام صحه بر کارهای حاکمان جائر سعودی می گذارند.
وی ادامه داد: این گونه اعمال، آفت دین است اما اگر عالمان دین و عالمان غیر دینی آگاه باشند و بدانند سعادت آن ها در گرو سعادت جامعه است همچنین حاکمان نیز عادل باشند و بدانند سعادت و بقای آن ها در گرو سعادت جامعه است این روند باعث می شود که دین و آیین خدا پیشرفت کند.
آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: امنیت، عدالت و همزیستی مسالمت آمیز در مسائل دینی است، بنابراین اگر حاکمان دنبال امنیت و عدالت باشند دین درست خواهد بود و اگر عکس آن باشد دین مردم نیز به خطر می افتد و چیزی به نام دین اما خالی از محتوا باقی می ماند.
وی گفت: رئیس جمهوری سوریه بتازگی بیان کرده است که چند سال جنگیدیم و یک تجربه از این چند سال نصیبمان شد که آن غیر قابل اعتماد بودن غربی هاست، لذا این تجربه آن ها را دیگران نیز باید فرا بگیرند.
وی بیان داشت: معتقد نیستیم نباید مذاکره و رفت و آمد کنیم ولی باید توجه داشته باشیم که غربی ها قابل اعتماد نیستند و تا روی پای خودمان نایستیم مشکلات حل نمی شود.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: غیر قابل اعتماد بودن غربی ها به آن دلیل است که تابع نظام سلطه هستند و می خواهند برای حفظ منافع خود بر تمام دنیا مسلط شوند.
این مرجع تقلید افزود: غربی ها به دنبال حفظ منافع شخصی خود هستند و دموکراسی، حقوق بشر، امنیت جهانی و شورای امنیت همه ابزار هستند.
وی تاکید کرد: زمانی می توانیم روی پای خود بایستیم که متحد باشیم و منافع جناحی را فدای منافع جامعه نکنیم و هر گروهی، منفعت خود را در نظر بگیرد، بنابراین باید دست اتحاد به هم دهیم.
این مرجع تقلید ادامه داد: همه جناح ها اصل منافع جامعه اسلامی را در نظر بگیرند، چراکه اسلام به آن ها آبرو داده است و اگر اسلام نبود جامعه عقب افتاده ای در دنیا بودیم ولی اکنون به خاطر تقید ما به اسلام، جهانیان از ما حساب می برند.
7408 / 1175/1042

نظرات بسته شده است.