تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 1 اکتبر 2015.::. ساعت : 12:51 ب.ظ
فاقدديدگاه

پاسخ افشار سلیمانی به چند نماینده دلواپس:صرف دست دادن نه نقض اصول است ونه نفوذی درپی دارد

افشار سلیمانی سفیر سابق ایران در جمهوری اذربایجان در پاسخ به تعدادی از نمایندگان دلواپس گفت : شما که از دست دادن اتفاقی وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور آمریکا برأشفته ای و این اقدام را مستوجب مجازات میدانید ،اولا برای یک مصافحه کوتاه که نشانگر نزاکت دیپلماتیک و ادب انسانی ،ایرانی و اسلامی است ،وزن و اهمیت زیادی قائل شده اید ،چرا که صرف دست دادن نه نقض اصول است ونه نفوذی درپی دارد. وانگهی از دوسال پیش که در پرتو استراتژی نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری،با انجام طولانیترین مذاکره میان ایران وامریکا توسط وزرای خارجه دو کشور آن تابو شکست ،دیگر تابو کردن دست دادن با هرمقام آمریکایی از منطقی برخوردار نیست .وقتی چند ده بار وزیرخارجه ایران با وزیرخارجه امريکا دست میدهد ،دیگر دست دادن با اوباما دارای هیچ قبحی نیست و نشانه ادب مرد به ز دولت اوست . ازهمه اینها که بگذریم سوالاتی در واکنش به اظهارات برخی ازنمايندگان مجلس که مراعات ادب و اخلاق را نسبت به هموطن خود نیز نکردند به ذهن متبادرميگردد :
چرا این دسته از نمایندگان ،زمانیکه احمدی نژاد نامه های بی پاسخ به اوباما و برخی دیگر از سران دولتهای اروپايي ارسال میکرد آزرده خاطر نشدند?
چرا از اتفاقات خوبی که باید در دوران احمدی نژاد با 800ميليارد دلار درآمد نفتی باید می افتاد ونيفتاد سخن نگفتندواز او نپرسیدند?
چرا وقتی تورم به 45درصد رسیده بود و در سامانه اقتصادی کشور به هم ریخته شده بود از این سوالات نکردند? چرا سوال نکردند چرا با آن همه درآمدنفتي نرخ رشد اقتصادی زیر صفر رفته و تحولی در هیچ صنعتی من جمله خودرو رخ نمیدهد?نه تنها تحول رخ نمیدهد بلکه کارخانجات تعطیل میشد یا با ظرفیت اندکی به فعالیت ادامه میداد.چرا دلواپسان در بدترین شرایط کشور که بدست عوامفريبان در سراشیبی قرارگرفته بود ،هرگز دلواپس ونگران نشدند اما دوسال است که گفتگوی تلفنی روحانی -اوباما, توافق ژنو، راه رفتن ظریف وکري برجام وين و دست دادن ظریف واوباما اینان را بر آشفته ،عصبی و نگران میکند? شتر سواری دولا دولا نمیشود ، دیپلماسی هم بدون تماس تلفنی، گفتگوی حضوری، راه رفتن و.دست دادن شدني نیست .تازه اینها اولین گامها یند .مستقل بودن و وابسته نشدن به خارج و بستن منفذهای نفوذ خارجیها هم با دست دادن و راه رفتن و سخن گفتن به مخاطره نمی افتد ،شرایط ولوزامي میخواهد که کاربلدها بلدند !

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.