تاريخ انتشار :شنبه 7 مارس 2015.::. ساعت : 11:40 ب.ظ
فاقدديدگاه

دفتر نماینده پارس آباد و بیله سوار طی جوابیه ای به اظهارات و ادعاهای ناصر نصیری فرماندار مستعفی این شهرستان پاسخ داد

به گزارششهریمیز، با توجه به سخنان دستپاچه و فرافكنانه فرماندار سابق پارس آباد، جناب آقاي نصيري، كه طي يك نشست خبري صورت گرفت لازم ديديم برخي مطالب را من باب روشن كردن فضاي سياهنمايي شده توسط ايشان، مطرح كنيم تا مردم در يك فضاي شفاف تر به قضاوت بنشينند. همين جا بايد يادآور شويم كه دفتر نماينده با انتقادات رسانه ها و فعالين منطقه هيچ مخالفتي نداشته و از هر انتقادي، هر چند تند استقبال مي كند، و رويه دفتر نيز اين را نشان داده است كه تنها در موارد معدود و انگشت شماري كه هجمه و توهين يا اتهام مستقيم و كذب و در گستره وسيع صورت گرفته اقدام به پاسخ گويي و دفاع كرده است.

اما اين بار ماجرا از جايي شروع شد كه فرماندار سابق پارس آباد كه علي رغم قول قبلي خود، از آغاز مسئوليتش در اين شهر خود را براي انتخابات آتي آماده مي كرد به ناگاه با بخش نامه وزير كشور مواجه شد و مجبور شد قبل از اول اسفند استعفا بدهد تا امكان شركت در انتخابات مجلس را داشته باشد اما ظاهرا ايشان اميدوار بوده است كه پس از استعفا نيز تا چندين ماه در سمت فرمانداري بماند و از اين موقعيت براي تبليغات انتخاباتي استفاده نمايد. اما دوباره به ناگاه خبري رسيد كه باعث شد همه نقشه هاي ايشان نقش بر آب بشود. نصيري پس از شنيدن خبر موافقت وزير كشور با استعفايش، با دستپاچگي نشستي خبري با عنوان نشست فرماندار با اصحاب رسانه(بخوانيد اولين نشست علني انتخاباتي ناصر نصيري) تشكيل داده و به جاي عذرخواهي از مردم پارس آباد مغان، نوك پيكان را به سمت نماينده مردم گرفته و همه مشكلات شهرستان را به ايشان نسبت داده و مدعي شد كه استعفايش نه به خاطر شركت در انتخابات كه به خاطر دخالت هاي آقاي برومند بوده است. وي همچنين اضافه كرده است كه چقدر پست و مقام براي عده اي مهم است. اما جالب است آقاي نصيري بلافاصله بعد از اين سخنان، مغان را به مقصد تهران ترك گفته و بهمراه ساير فرمانداران مستعفي كشور، خدمت وزير كشور رسيده و عاجزانه تقاضا كرده اند كه اجازه دهند تا چند روزي بعد از عيد در پست فرمانداري بمانند و از مواهب اين پست بهره مند گردند. در واقع نصيري با اين رفتار خودش پاسخ خود را گفته و نشان داد كه چقدر در حرف و عمل متناقض تشريف دارد و پست و مقام چقدر برايش اهميت دارد. ايشان با اين عمل نشان داد كه آيا استعفايش براي احترام به نظر رئيس جمهور و وزير كشور و استاندار بوده است يا منافع خودش. جناب آقاي نصيري، برادر عزيز اگر تاكنون نسبت به نيت شما شك داشتيم با رفتار چند روز اخيرتان ديگر اظهر من الشمس است كه نيت شما از همان ابتداي فرماندار شدنتان و سپس استعفا دادنتان مقدمه چيني براي كانديداتوري انتخابات مجلس بوده است، وگرنه چه دليلي داشت كه درست در روز يك اسفند استعفا دهيد؟ جناب نصيري به جاي منت گذاشتن بر سر رئيس جمهور و وزير كشور و سايرين، بياييد صادقانه از مردم عذر خواهي كنيد و بگوئيد كه قصدتان پاك كردن خاطره رد صلاحيت تان در انتخابات مجلس بود كه آنهم به نظر بسيار بعيد مي آيد.

آقاي نصيري شما در جايي از استقلال قوا سخن گفته ايد، برادر عزيز هيچ كس منكر استقلال قوا نيست، اما همانطور كه شايد بدانيد يكي از وظايف نمايندگان، نظارت بر حسن اجراي قانون و نظارت بر عملكرد نهادهاي اجرايي كشور است و انتقادات آقاي برومند نيز از همين جنس است، دليل مخالفت ايشان در يك كلام عبارتست از: انجام ندادن وظايف فرماندار و مشغول شدن به امور شخصي از جمله تبليغات زودرس انتخابات آتي مجلس و صرف بيت المال و امكانات دولتي در اين راستا در كنار عدم اشراف به قوانين و رفتارهاي عجيب غريب و خلاف قانون مثل انتصاب افراد آزاد و بدون گزينش در پست هاي حساس و ساير كوتاهي هايتان.

البته لازم است اضافه كنيم به جرات مي گوئيم در طول تمامي دوره هاي مجلس شوراي اسلامي در شهرستان پارس آباد، كمترين اثر گذاري نماينده مردم در تغييرات مسئولين در ادارات شهرستان در دوره فعلي صورت پذيرفته است، و اين مقدار تغيير در مقايسه با عملكرد نمايندگان پيشين پارس آباد مغان و بخصوص عملكرد شخص شما در دوران نمايندگي تان در گرمي بسيار ناچيز است. مردم مغان فراموش نكرده اند كه در دوره هاي پيشين نام خانوادگي كاركنان دولت از روئسا گرفته تا نيرو هاي خدماتي ادارات و دانشگاه هاي منطقه با هر انتخابات مجلس به يكباره تغيير پسوند داده و كن فيكن مي شد و اداره جات و دانشگاه ها به خوابگاه و جولانگاه و محل ارتزاق مستقيم و غير مستقيم نماينده و اطرافيانشان مبدل مي شد. حبيب برومند در اين مدت تنها دوبار آنهم به دعوت روئساي دانشگاه براي سخنراني در دانشگاه حضور پيدا كرده و هيچ دخالتي در بنگاه هاي علمي مغان نداشته است زيرا معتقد است دانشگاه بايد توسط دانشگاهيان اداره شود.

آقاي نصيري نكند انتظار داشتيد نماينده مردم، تنها نظاره گر سوء تدبير و ناتواني و ضعف مفرط علمي و اجرايي و همچنين سوء استفاده شما از قدرت و جايگاه فرمانداري بوده و هيچ اعتراضي نكند؟ چندي پيش خودروي فرمانداري پارس آباد در مسير پارس آباد به گرمي دچار سانحه شد، سوال اينجاست كه جهت انجام كدام وظيفه به گرمي سفر مي كرديد و همراهانتان چه كساني بودند؟ آيا اخيرا تبليغات شخصي نيز به وظايف فرمانداري اضافه شده است؟ آيا هزينه مهمان هاي پر شماري كه شبانه از گرمي به مهمانسراي فرمانداري رفت و آمد مي كنند از جيب شخصي پرداخت مي شود؟ چرا بايد هزينه غذاي فرمانداري چند ميليوني باشد؟ آيا نمي توانستيد به جاي تظاهر به گريه كردن براي افراد مستمند اين غذاها را برايشان بفرستيد؟ انشااله كه الگوي شما مولايمان علي است كه از شمع بيت المال براي كار شخصي استفاده نمي كرد.

مشكل شما با حبيب برومند دخالت در انجام وظيفه تان نيست. اتفاقا بالعكس است، شما وظايف فرمانداري خود را فراموش كرده و به اهداف شخصي تان فكر مي كنيد. گناه حجت الاسلام برومند و آقاي احدزاده اينست كه بين منافع شما و منافع مردم مغان، شما را انتخاب نكردند و حاضر به شركت در نقشه شما نشدند، شما حتي نتوانستيد استاندارتان را به مغان بياوريد، ايشان در طول دهه فجر در ميان مردم كل استان حاضر شد ولي به مغان نيامد، البته بعدا تشريف آوردند و با شما در دفتر فرمانداري جلسه گذاشتند و سپس در بين مردم حاضر شدند. چرا از حق مردم دفاع نكرديد؟ چرا حرف مردم را به ايشان نگفتيد؟ شما در اين مدت در كدام پروژه مهم تاثيري گذاشتيد؟ پيگيري كرديد؟ البته بجز پروژه هموار كردن مسير انتخابات گرمي.

نماينده مغان قصد دخالت در انتصابات منطقه را ندارد ولي به عنوان نماينده مردم وظيفه دارد نسبت به سوء استفاده مسئولين حساس باشد. هيچ كس دوست ندارد كه فرمانداري كه حساس ترين و توانمندترين بازوي دولت در هر منطقه اي مي باشد به عرصه اي براي تاخت و تاز انتخاباتي و مشاجرات سياسي بدل شود ولي شما از روزي كه آمديد همه حركات و انتصابات تان در همين جهت بود. مسلم است كه با اين شرايط هيچ كس با شما همسو نمي شود، نه تنها معاون فرماندار و نماينده مردم، بلكه بسياري از مسئولين منطقه و حتي كارمندان خود فرمانداري نيز با شما همسو نيستند. زيرا سمت و سويي كه باب ميل شماست به پيشرفت و توسعه مغان ختم نمي شود، بلكه شما با پشت كردن به منافع مردم مغان، سمت و سويي سنگلاخي را پيش گرفته ايد كه اميد داريد شايد شما را به بهارستان برساند.

آقاي فرماندار سابق با حرف تو خالي نمي توان صورت قضايا را عوض كرد و مردم را فريب داد. چطور مي گوئيد كه هدف انتخاباتي نداريد يا انتخابات به ذهنتان هم خطور نمي كرد؟ شما نيامده شروع كرديد به تشكيل ستاد انتخاباتي در فرمانداري و با سرعتي كه پيش مي رفتيد اگر مقاومت نماينده و مسئولين نبود اكنون نه تنها فرمانداري پارس آباد بلكه احتمالا بسياري از ادارات مغان در دست اعضاي ستاد انتخاباتي شخص شما بود و به هزينه جيب مردم مغان براي شما كار مي كرد.

جناب نصيري مردم پارس آباد ديگر سال ها بود كه شاهد بكار گيري مسئولين غير بومي در ادارات شان نبودند اما شما آمديد و قصد داشتيد به يكباره مناسب و فرصت هاي شغلي و امتيازات منطقه را به اهالي حوزه انتخابيه گرمي تقديم كنيد تا راي آنها و اطرافيانشان را در انتخابات آتي در جيبتان داشته باشيد.

شما اگر قصد ماندن در اين سمت را داشتيد خانواده خود را به مغان مي آورديد، همين كه تك و تنها به مغان آمديد نشان مي دهد كه فرمانداري مغان براي شما يك سكوي موقت جهت رسيدن به آمالتان بوده است.

شما دو ادعاي خلاف واقع مطرح كرده ايد.

اول اينكه چهار ماه پيش حكم آقاي احدزاده منقضي شده است و حضور ايشان در اين سمت غيرقانوني است. اين سخن خلاف واقع است زيرا آخرين حكمي كه توسط استاندار محترم براي ايشان صادر شده و هنوز پابرجاست، جهت اطلاعتان بايد عرض كنم در صورت اتمام ماموريت از وزارت مبدا كسب تكليف مي شود و گرنه حقوق و بيمه قطع مي گردد كه اين امور در حيطه اختيارات شخص استاندار مي باشد نه شما. البته بايد بدانيد فعلا كسي كه به صورت غيرقانوني فعاليت مي كند شمائيد كه باوجود اينكه استعفا داده ايد و استعفايتان پذيرفته شده است، هنوز بر مسند نشته ايد و با لابي گري هاي بي فايده به دنبال اين هستيد كه چند روز بيشتر پشت ميز بنشينيد. ضمنا عملي كه خلاف قانون است محدود كردن اختيارات مسئولين دولتي است و خلاف تر از آن حضور يك فرد آزاد بدون گزينش در محرمانه ترين واحد فرمانداري است، و جالب است اين فرد مثل يك فرماندار امر و نهي مي كند.

ادعاي دومتان در مورد آقاي ابراهيمي نيز نادرست است. آقاي نصيري براي يك انسان عاقل كافي است فقط نگاهي بياندازد به شيوه اي كه ايشان معارفه شدند تا به اصل موضوع پي ببرد. ايشان به يكباره و خارج از ساعت اداري و سكوت خبري در حالي معارفه شدند كه تمامي تلفن ها و فكس هاي فرمانداري به دستور شما قطع شده بودند. همين شيوه مخفي كارانه نشان مي دهد كه نه تنها هماهنگي در كار نبوده است بلكه خودتان نيز اطلاع داشته ايد كه اين كارتان به صلاح نبوده و نادرست مي باشد و قصد داشتيد مردم و مسئولين را با يك كار انجام شده مواجه كنيد، اما خوشبختانه مقاومت مسئولين و نماينده مردم باعث شد كه جلوي تبديل فرمانداري به ستاد انتخاباتي گرفته شود.

شما مي گوئيد از برومند خواستم افرادي را معرفي كند تا به صلاحديد خودتان در سمت هاي مختلف به كارشان بگيريد، پس اذعان داريد كه مطابق ماده 8 قانون وظايف و اختيارات استانداران و فرمانداران، كانال رسمي انتصاب سمت هاي ادارات شهرستان شخص فرماندار است، بنابراين اينكه شما خودتان بگوئيد آنهايي كه پول و رابطه دارند صاحب شغل مي شوند، اگر از سوء نيت شما نباشد، نهايت ضعف شما را مي رساند، شما داريد به خودتان اتهام مي زنيد، زيرا اولا تصدي سمت ها با هماهنگي فرمانداري صورت مي گيرد و در ثاني مقابله با تخلفات اينچنيني يكي از وظايف اصلي فرماندار است (مطابق بند 24 و 25 ازماده 2 قانون وظايف و اختيارات استانداران و فرمانداران نظارت بر حسن اجراي قانون و مقررات و همچنين نظارت و بازرسي از كليه ارگانهاي دولتي در شهرستان محل ماموريت از وظايف فرماندار است) چگونه است كه شما از داد و ستد پست هاي شهرستان اطلاع داريد ولي از اختياراتتان براي متوقف كردن آن استفاده نمي كنيد؟ دليل اين كه به وظيفه خود عمل نكرديد و در روز آخر اين حرف ها را مي زنيد چيست؟ آقاي نصيري اگر پست ها معامله مي شوند و شما با وجود اطلاع از اين امر نمي توانيد جلوي مسئولين معامله كننده را بگيريد، اين نشان از نهايت بي تدبيري و سوء مديريت شماست. آقاي فرماندار سابق شما شائبه خريد و فروش پست را مطرح مي كنيد چرا تا پيش از اين مراجع قضايي را مطلع نكرديد؟ ما كه تا دليل و مدركي نبينيم سخن شما را تائيد نمي كنيم، ولي شما كه به خريد و فروش باور داريد لطف نموده بفرمائيد تا ماهم بدانيم آيا خود شما براي تصدي پست فرمانداري معامله كرديد؟ اگر چنين بوده با چه كسي و به چه قيمتي؟ آيا بخشداري و رياست دفتر فرماندار هم معامله شده است؟ بسياري از مردم مغان به منزل نماينده اين شهر مراجعه كرده اند و از وضعيت ايشان آگاهي دارند، مطمئن باشيد اگر نماينده هم اهل دلالي بود اكنون مانند بعضي ها خانه چند ميلياردي در سعادت آباد داشت.

برادر عزيز سخن بسيار است ولي همين را بگويم كه مردم مغان انتظار داشتند حداقل اگر نمي خواهيد مثل يك مرد بيائيد و به خاطر جفايي كه به آنها كرديد، عذرخواهي كنيد، لااقل مي آمديد يك گزارش از فعاليت هايتان مي داديد. آقاي نصيري چشم بسته غيب گفته ايد! به جاي تاكيد بر لزوم بازگشايي فرودگاه پارس آباد و فعال شدن گمرك اصلاندوز و سخن گفتن از تاثير اين دو در وضعيت منطقه، خوب بود ذكر مي كرديد كه چه اقدام مثبتي در جهت پيگيري اين امور يا ساير امور مغان انجام داده ايد؟ چرا همان بودجه قطره چكاني كه با مذاكرات و مشاجرات نماينده محترم براي فرودگاه تخصيص داده شده است، در گيرودار اداري گير كرده است؟ نكند در اين مورد هم نماينده بايد جور كم كاري شما را بكشد؟ شما حتي نمي دانيد براي بازگشايي گمرك اصلاندوز موافقت كدام ارگان ها اخذ شده و نظر كدام ارگان هنوز مساعد نيست. چه انتظاري مي توان داشت؛ شما حتي در مصاحبه اي بخش اصلاندوز را شهرستان خطاب كرديد. برادر عزيز همين را بگويم كه بي تجربگي سياسي تان باعث شد نه تنها فرصت خدمت در فرمانداري پارس آباد مغان را از دست دهيد و منافع مردم مغان را تباه كنيد بلكه با لطمه اي كه به وجهه خود وارد آورديد نقشه ها و آمال آينده خود را نيز بر باد داديد.

النهايه ضمن قدر داني از زحماتتان، هر كجا كه باشيد برايتان آرزوي موفقيت مي كنيم. انشا اله به سبب خدمتي كه در مغان كرديد، خداوند اجر چندين برابرتان دهد و اگر كوتاهي كرده يا قصوري داشته ايد از سر تقصيراتتان بگذرد.

دفتر نماينده مردم شهرستان پارس آباد و بیله سوار مغان

برچسب‌ها:, , ,

نظرات بسته شده است.