تاريخ انتشار :شنبه 26 جولای 2014.::. ساعت : 11:49 ق.ظ
فاقدديدگاه

امام جمعه اردبیل: الحاق پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد ارس موجب تحول عظیم اقتصادی در استان می شود

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل، با تشکر از درایت و قاطعیت هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای از پایداری آنها بر اصول و حفظ عزت، شأن ملت، نظام و انقلاب تشکر کرد و گفت: اقتصاد کشور ما با تحریم تنظیم شده و دشمن در ترکش خود تیری برای انداختن ندارد و برای آنها کابوس بزرگی است که نظام ما با درایت تحریم را مدیریت کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: در کشور ما قدم‌های بزرگ اقتصادی برداشته شده و آینده خوبی برای اقتصاد کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: در استان ما نیز قدم‌های بزرگی برداشته شده و سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته است.

وی، به تاریخچه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و رانده شدن یهودی‌ها از اروپا با هدف کم کردن فتنه‌های آنها اظهار کرد: اسرائیل بخشی از استحکامات غرب در خاورمیانه برای مهار اندیشه اسلامی و ممانعت از وحدت و انسجام عالم اسلام و تسلط بر انرژی منطقه است.

وی با تشریح وضعیت بسیار اسفناک و فاجعه انسانی در غزه گفت: اسرائیل در این حملات بی‌هدف نیست و هدف اصلی قطع نسل فلسطینی‌هاست، بنابراین ارتش رژیم صهیونیستی دستور ویژه دارد که کشتار را روی کودکان فلسطینی به‌ عنوان نقطه اصلی امتداد نسل فلسطینی‌ها متمرکز کند و در این جنگ نیز بیشترین تلفات از آن بچه‌هاست.

امام جمعه اردبیل این جنایت را هولوکاست واقعی دانست که با چراغ سبز و حمایت ویژه آمریکا، اروپا، سران کشورهای عربی و سازمان ملل اتفاق می‌افتد.

عاملی در ادامه سخنان خود افزود: علت عقب‌نشینی شارون از غزه این بود که بهانه دائمی برای حمله داشته باشد و به ‌تدریج نسل فلسطینی‌ها را در غزه از بین ببرد.

وی تصریح کرد: درد اصلی عالم اسلام در این فاجعه اسرائیل نیست بلکه درد اصلی برخی کشورهای اسلامی هستند که دو چهره متفاوت دارند و در چهره مخفی رژیم صهیونیستی را پشتیبانی می‌کنند.

عاملی در ادامه بیان کرد: ترکیه پیمان نظامی با اسرائیل دارد، آب اسرائیل را تأمین می‌کند و پایگاه اینجرلیک را در اختیار او قرار داده سوخت هواپیماها و تانک‌های اسرائیلی توسط جمهوری آذربایجان تأمین می‌شود که ۴۰ درصد نیاز انرژی رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کند.

وی اضافه کرد: اسرائیل اعلام کرده که در این حمله با مصر، اردن و عربستان هماهنگ شده است.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: کاروان کمک‌های انسان دوستانه از جمله مساعدت‌های کشور ما در پشت معبر رفح جمع شده‌اند، ولی دولت مصر می‌گوید «عُودُوا مِن حَیثُ اَتَیتُم» یعنی از هر جا آمده‌اید به همان ‌جا برگردید، دولت مصر بالصراحه می‌گوید باز کردن معبر و رفتن مساعدت‌ها به داخل فلسطین به مصالح ایران است نه عرب‌ها.

عاملی گفت: در میان کشورهای اسلامی فقط ایران شیعی است که به ملت سنی فلسطین کمک می‌کند و هیچ کشور سنی حاضر به کمک عملی به فلسطین نشده، مساعدت ۳۵ ساله ایران به ملت سنی فلسطین نشان می‌دهد ایران اسلامی هیچ ‌وقت نیت تقابل با برادران اهل سنت نداشته و ندارد.

وی افزود: ایران اسلامی در همراهی ۳۵ ساله با فلسطین تاوان سنگینی پرداخت کرده و به تکلیف اسلامی و انسانی خود عمل کرده است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان تصریح کرد: حمایت ایران از فلسطین، حمایت تاکتیکی نیست و از عمق اعتقاد است، مرحوم شهید مطهری می‌فرمود «اگر امروز سیدالشهدا (ع) بود شعارش فلسطین بود.»

عاملی از رجزخوانی تصنعی، عوام‌فریبی و قهرمان ‌بازی درآوردن بعضی از کشورهای اسلامی به ‌شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره به مخالفت شدید داعش برای کمک به غزه و اعلام حرمت شرکت در راهپیمایی قدس اظهار کرد: این گروهک جنایتکار با این اقدام به‌ طور کامل ثابت کرد که از اهل سنت نیست و ساخته دست استکبار و اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حمله رژیم صهیونیستی به غزه با این استدلال که آنها از ما کشته‌اند، یک معضل بسیار بزرگ و مفتضحانه حقوقی برای اسرائیل، سازمان ملل و دولت‌های حامی اسرائیل درست می‌کند، چون نشان می‌دهد که هرگونه دفاع از حقوق اقدام قانونی است نه تروریستی.

وی همچنین با تشکر از مردم به خاطر حضور در راهپیمایی عظیم روز قدس از آنها خواست در نماز عید فطر، روز اعطای جایزه الهی با جدیت و اهتمام شرکت کنند.

برچسب‌ها:, , , , , ,

نظرات بسته شده است.