تاريخ انتشار :دوشنبه 24 آگوست 2015.::. ساعت : 1:47 ب.ظ
فاقدديدگاه

صادرات نفت ایران به کره جنوبی افزایش می یابد.

IMAGE635336887688876250
به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه روز یکشنبه پس از دیدار با ایل هو یو وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران و کره جنوبی در بخش های مختلفی می تواند با یکدیگر همکاری داشته باشند، درباره مبادلات نفتی دو کشور، افزود: کره جنوبی پیش از اعمال تحریم ها، روزانه ١٨٠ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کرد که این میزان هم اکنون به ١٠٠ هزار بشکه رسیده است.
وی با بیان اینکه کره جنوبی موافقت خود را برای افزایش خرید نفت از ایران اعلام کرده است، تصریح کرد: همانطور که وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد تصمیمات اصلی بعد از لغو رسمی تحریم ها گرفته می شود.
وزیر نفت با بیان اینکه بخشهای مختلف خصوصی و دولتی ایران و کره جنوبی می توانند در زمینه های مختلف مثل برداشت نفت خام، سرمایه گذاری در بخش ال ان جی، سرمایه گذاری در فعالیتهای پتروشیمی همکاری گسترده ای داشته باشند، تاکید کرد: ایران امروز با ایران قبل از تحریمها چه از نظر زیربناها و چه از نظر توانمندی و ظرفیت نیروی انسانی تفاوت زیادی کرده و شرکتهای خارجی باید برای حضور مجدد در ایران به این موضوع توجه کنند.
زنگنه به سابقه همکاری ایران و کره جنوبی و آشنایی شرکتهای دو کشور با یکدیگر اشاره کرد و درباره همکاری های بیمه ای دو کشور، گفت: دراین دیدار به این موضوع نیز پرداخته و از آنها خواسته شد بیمه های دولتی کره جنوبی، فاینانس پروژه های ایرانی را پوشش دهند.
وی افزود: ایران و کره جنوبی بسیار امیدوارند که بتوانند بنیان روابط جدیدی را نه تنها برای حضور در ایران بلکه برای حضور در منطقه ای بزرگ که ایران مرکزیت آن را داشته باشد، بنا بگذارند.
هیات سی نفره نمایندگان کره جنوبی به سرپرستی ایل هو یو وزیر زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی امروز وارد تهران شد و در نخستین ساعات کاری امروز با وزیر نفت دیدار کرد؛ در این هیات نمایندگانی از شرکت مهندسی و ساختمان هیوندایی، شرکت توسعه هیوندایی، شرکت دوو و چند شرکت فعال در حوزه های صنعتی و ساختمانی و غیره حضور داشتند.
ایران سومین بازار بزرگ صادراتی کره جنوبی در خاورمیانه محسوب می شود و در سال 2011 بیش از 6 میلیارد دلار کالا به ایران صادر می کرد اما با تشدید تحریم ها روابط تجاری دو کشور به سردی گرایید.
در سال 2013 تجارت اقتصادی دو کشور با احتساب نفت خام به 9 میلیارد و 200 میلیون دلار و بدون آن به 4 میلیارد و 100 میلیون دلار رسید.
در ماه می 2015 (اردیبهشت و خرداد 94) ، ایران روزانه 128 هزار بشکه نفت خام به کره جنوبی صادر کرد.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.