تاريخ انتشار :سه‌شنبه 14 جولای 2015.::. ساعت : 12:12 ب.ظ
فاقدديدگاه

توافق تاریخی بین ایران و 6 قدرت جهانی

مذاکرات سخت و نفس‌گیر هسته‌ای پس از 13 سال پایان یافت. دور پایانی مذاکرات هسته‌ای از ششم تیرماه آغاز و با تمدید دو نوبت پس از ضرب‌الاجل 10 تیر سرانجام بامداد سه‌شنبه پس از 18 روز بحث و گفت‌وگوی فشرده و جدی با دستیابی به توافق جامع هسته‌ای پایان یافت.متن توافق ایران و 1+5 مشتمل بر 100 صفحه و 5 ضمیمه است.

دیدار جداگانه ظریف با کری و اشتاین مایر و هاموند به همتایان آمریکایی ، انگلیسی و آلمانی‌اش در حال برگزاری است. لاوروف، وزیر خارجه روسیه هتل محل مذاکرات هسته‌ای را ترک کرد و در پاسخ به اینکه توافق شده یا نه گفت: می‌روم بخوابم. سی ان ان نیز نوشته است که توافق انجام شده و فقط کاغذهای توافق در حال آماده شدن است
*نشست داخلی 6 کشور پس از یک ساعت پایان یافت اما جلسه معاونان همچنان ادامه دارد.

*روحانی پس از اعلام جمع بندی بصورت زنده با مردم صحبت می‌کند.خبرگزاری تاس روسیه نوشته است که وزیر خارجه ایران هم به زودی به نشست 1+5 ملحق می‌شود. این خبرگزاری نشست کنونی را «تعیین‌کننده» توصیف کرده است

*قرار است تا ساعاتی دیگر با حضور وزیران خارجه شش کشور، ظریف و موگرینی در مراسمی در مقر سازمان ملل بیانیه مشترک پایانی دور نهایی مذاکرات جامع هسته‌ای را قرائت کنند.

*نشست عراقچی و روانچی با شرمن و رابرت مالی آغاز شد.

گفت‌و‌گوی تلویزیونی روحانی با موضوع مذاکرات هسته‌ای امروز برگزار می‌شود.
پس از تایید نهایی دستیابی ایران و 1+5 به جمع‌بندی نهایی در مذاکرات هسته‌ای، گفت‌و‌گوی تلویزیونی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز برگزار می‌شود.

این نشست به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی کشور به صورت زنده پخش خواهد شد.

به گزارش تسنیم، روز گذشته پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور از برگزاری گفت‌و‌گوی تلویزیونی رئیس‌جمهور پس از پایان مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 خبر داده بود.

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.