تاريخ انتشار :جمعه 16 می 2014.::. ساعت : 2:22 ق.ظ
فاقدديدگاه

ایران و 1+5 در آستانه توافق نهایی نگارش سند مکتوب

یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایرانی به خبرنگار ایرنا در وین گفت که ایران و 1+5 در مذکرات عصر امروز (پنجشنبه) در حال تعیین تاریخ اجرای توافق نامه جامع و نهایی هستند. برخی از رسانه های جهان از توافق ایران و 1+5 به عنوان توافق قرن یاد کرده اند.
چهارمین دور از مذکرات هسته ای ایران و غرب با ورود محمد جواد ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به وین با شام کاری آغاز شد.
مذاکرات رسمی روسای هیات های ایران و 1+5 در دو نوبت صبح و عصر چهارشنبه برگزار شد و قرار بود این مذاکرات شامگاه چهارشنبه نیز ادامه یابد اما به صبح پنجشنبه موکول شد.
در این حال روز پنجشنبه سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ˈوندی شرمنˈ که در راه مسکو توقفی در وین داشت، مذاکرات سه جانبه ای را برای مهیا کردن زمینه نگارش متن توافق نامه نهایی و تاریخ اجرای آن، برگزار کردند.
انتظار می رود در چهارمین مرحله از مذاکرات ایران با 1+5، گفت و گوهای طرفین برای توافق نهایی و جامع به پایان برسد اما کار تنظیم سند مکتوب، به مراحل بعدی مذاکرات موکول شود.
با این حال گفت و گوی وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز جمعه، در پایان چهارمین مرحله از مذاکرات ایران و غرب، همه زوایا را روشن خواهد کرد.

برچسب‌ها:, , , , , ,

نظرات بسته شده است.