تاريخ انتشار :یکشنبه 14 ژانویه 2024.::. ساعت : 12:02 ق.ظ
فاقدديدگاه

گاز مونوکسیدکربن در اردبیل سه فوتی و ۲ مسموم برجای گذاشت

مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در شهرهای پارس‌آباد مغان و اردبیل سه فوتی و ۲ مصدوم برجای گذاشت.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز جمعه به نقل از مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه اعلام کرد: ساعت ۱۱/۷ امروز جمعه (۲۲ دی ماه) طی تماس با اورژانس و به‌دنبال مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در یک منزل مسکونی در روستای قره حاج ایمانلو در جعفرآباد شهرستان پارس‌آباد بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

بر اساس این گزارش ، متاسفانه در این حادثه ۲ مرد ۱۶ ساله و یک مرد ۱۵ ساله به‌دلیل مسمومیت با مونوکسیدکربن فوت کرده بودند که با آمبولانس فوریت‌های پزشکی به بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و شهدای شهرستان پارس‌آباد منتقل شدند.

روابط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین گزارش داد: ساعت ۹/۲۰ امروز جمعه (۲۲ دی ماه) هم طی تماس با اورژانس و به‌دنبال مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در یک منزل مسکونی در شهرستان اردبیل بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

بر اساس این گزارش ، در این حادثه ۲ نفر به‌دلیل مسمومیت با مونوکسیدکربن پس از انجام اقدامات اولیه درمانی با آمبولانس فوریت‌های پزشکی به بیمارستان سبلان اردبیل منتقل شدند.

مرکز عملیات و هدایت بحران فوریت‌های پزشکی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای نسبت به استفاده اصولی از وسایل گرمایشی در منازل در پی برودت هوا هشدار داد و اعلام کرد: کم‌دقتی در استفاده از وسایل گرمایشی در امکان سربسته و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری موجب رخ دادن حوادث ناگواری می‌شود.

بنا به اعلام این مرکز، جهت جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، شهروندان باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مثل بخاری از متصل بودن صحیح دودکش ‏بخاری به بدنه بخاری و محل خروج گاز در ساختمان اطمینان حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، در ایام سرد سال حوادث زیادی به علت رعایت نکردن اصول ایمنی در کاربرد وسایل گرمایشی به شکل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان اردبیل اتفاق می‌افتد و همه ساله افراد زیادی دچار مسمومیت شده و یا جان خود را از دست می‌دهند.

نظر خود را به ما بنویسید.