تاريخ انتشار :دوشنبه 23 اکتبر 2023.::. ساعت : 12:32 ب.ظ
فاقدديدگاه

مطالبات گندم‌کاران استان اردبیل پرداخت شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: در آخرین روز از مهرماه پرداخت مطالبات گندم‌کاران به شکل کامل انجام شد تا هیچ بدهی به گندم‌کاران استان اردبیل باقی نماند.

به گزارش شهریمیز اردبیل، علی نوبخت شامگاه امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت کشت و زرع و خرید گندم در اردبیل اظهار کرد: فرآیند خرید گندم در استان اردبیل به تمام رسید تا غله بعد از پنج ماه تلاش پیگیری و برنامه‌ریزی بتواند فرآیند خرید گندم را در استان اردبیل به سرانجام برساند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار‌ها غله استان ۲۷۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کرده که ارزش گندم خریداری شده بیش از چهار هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: از این رقم تنها ۳۸۰ میلیارد تومان که هشت درصد مبلغ گندم تحویلی بوده، باقی مانده بود که امروز دولت پرداخت مطالبات گندمکاران را به سرانجام رساند تا با عمل به وعده خود زمینه رضایتمندی آن‌ها را فراهم کند.

نوبخت بیان کرد: ۲۰۰ هزار تن از تولیدات گندم استان به مصرف داخلی رسیده و مابقی برای تأمین نیازمندی سایر استان‌ها تحویل سیلو‌ها خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما امسال به رغم خشکسالی و جاری شدن سیل وضعیت مناسبی را نسبت به سال‌های گذشته در تولید و خرید گندم شاهد بودیم که با کیفیت مناسب ذخیره‌سازی انجام شده و به تدریج گندم مورد نیاز خبازی‌ها از طریق کارخانه‌های آرد در اختیار نانوایان قرار خواهد گرفت.

نوبخت کیفیت بالای تولید گندم را در استان اردبیل یادآور شد و اضافه کرد: عمده استان‌ها علاقه‌مند هستند تا مازاد گندم استان را به سیلو و انبار‌های خود حمل کنند که در این زمینه همکاری مشترکی با استان‌های همجوار انجام شده است.

در این جلسه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی نیز به آغاز کشت محصول گندم و تمرکز کشاورزان بر کشت به روش آبیاری مدرن در اراضی حاصل‌خیز استان اشاره کرد و ادامه داد: ۵۵ هزار هکتار از اراضی استان آبی و ۲۲۹ هزار هکتار اراضی گندم‌خیز استان نیز دیم است.

احمد شهریاری بیان کرد: در شهرستان اردبیل ۹۰ درصد اراضی تبدیل به آبیاری مدرن به روش قطره‌ای و نوار تیپ شده که این امر به کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب و افزایش راندمان تولید منجر شده است.

وی گفت: سعی ما بر این است تا بذر مورد نیاز و سایر نیازمندی کشاورزان را تأمین و به موقع تحویل دهیم تا فرآیند کشت و زرع انجام شده و فصل زراعی مناسبی را شاهد باشیم.

نظر خود را به ما بنویسید.