تاريخ انتشار :چهارشنبه 5 جولای 2017.::. ساعت : 11:35 ق.ظ
فاقدديدگاه

کشاورزان مغان دل نگران پرداخت بهای گندم ؛مسئولان : کشاورزان نگران نباشند

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا، کشاورزان منطقه مغان هر سال گندم خود را به دلیل مقرون به صرفه بودن قیمت به مراکز خرید گندم تحویل می دهند وانتظار دارند بهای گندم آنها نیز به موقع پرداخت شود.
امسال خرید گندم از طریق ۶۲ مرکز انجام و همچنان ادامه دارد و به گفته مسئولان تاکنون ۲۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
پیش بینی ها حکایت از خرید نزدیک به ۵۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل را دارد و این در حالی است که پرداخت بهای محصول خریداری شده به تاخیر افتاده است.
سال گذشته نیز دلنگرانی ها و مشکلاتی برای گندم کاران در این زمینه وجود داشت و مسئولان وعده رفع آن را برای امسال داده بودند.
عدیل سروی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در این باره به ایرنا گفت: مسئول خرید و پرداخت بهای گندم اداره کل غله است و جهاد کشاورزری در این مورد مسئولیتی ندارد.
وی افزود: قرار بود امسال بهای گندم به موقع پرداخت شود که به تاخیر افتاده اما آنطور که اطلاع دارم بزودی طلب گندم کاران پرداخت می شود.
علی نوبخت مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اداره کل غله موظف به خرید گندم از کشاورزان وگندم کاران است اما پرداخت بهای گندم در اختیار ما نیست.
وی افزود: متولی پرداخت بهای گندم کشاورزان انجمن گندم کاران کشور است و تا کنون هم زمان واریز بهای گندم را به ما اعلام نکرده اند.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل اضافه کرد: در مورد پرداخت بهای گندم به کشاورزان اختیارات به استان واگذار نشده و باید انجمن گندم کاران کشورپاسخگو باشند.
نوبخت بیان کرد: مراجعات وتماس های مکرر از سوی کشاورزان مغان به فرمانداریها و بخشداریها زیاد شده و همه پیگیر پرداخت بهای گندم خود هستند.
وی افزود:در مورد بهای کلزا هم کشاورزان مشکل دارند وهنوز بهای آن پرداخت نشده است.
آرام حلیم فرماندار بیله سوار هم به ایرنا گفت: برای پرداخت بهای گندم بیشتر از کشاورزان دغدغه داریم و به صورت جدی پیگیر پرداخت بهای گندم هستیم .
وی افزود: برای پیگیری پرداخت بهای گندم هماهنگی های لازم با سازمان جهاد کشاورزی انجام شده و مقرر است بزودی مطالبات کشاورزان پرداخت شود.
فرماندار بیله سوار بیان کرد: امسال پرداخت بهای گندم به صورت سراسری انجام می گیرد واستان ها اختیاری در این مورد ندارند.
حلیم اضافه کرد: به احتمال قوی بهای گندم کشاورزان اواخر این هفته ویا اوایل هفته آینده پرداخت شود .
وی درباره نحوه پرداخت بهای گندم کشاورزان افزود: از هجدهم خرداد ماه خرید گندم از کشاورزان شروع شده و به ترتیب لیست زمان بندی شده اقدام به پرداخت بهای گندم به کشاورزان خواهد شد .
فرماندار بیله سوار افزود: بهای گندم کشاورزان به ترتیب لیست ارایه شده به بانک کشاورزی پرداخت می شود وهیچ نگرانی هم در این مورد نیست.
به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا، میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان تاکنون به ۲۶۰ هزار تن رسیده است .
امسال به رغم کاهش ۱۱ درصدی سطح زیر کشت زراعت گندم، پیش بینی می شود میزان خرید این محصول به ۵۰۰ هزار تن برسد.
گزارش : یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۶/۷۱۱۰

نظرات بسته شده است.