تاريخ انتشار :چهارشنبه 14 ژوئن 2023.::. ساعت : 12:19 ق.ظ
فاقدديدگاه

تائید مذاکره ایران و آمریکا از طریق عمان| سخنگوی وزارت خارجه: مبنا همان “برجام” است

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که برجام، تنها یکی از مسائل دیپلماسی ایران است نه تمام آن. ما با هدف تحرک بخشی به مذاکرات رفع تحریم، تبادل پیام‌هایی از طریق عمان به طرف مقابل داشتیم و روند ادامه دارد. مبنا همان توافق امضا شده برجام است. دیگر گفته‌ها را گمانه زنی رسانه‌ای تلقی می‌کنیم و ما چیزی تحت عنوان مذاکره برای توافق موقت را تائید نمی‌کنیم.

ناصر کنعانی در نشست خود با خبرنگاران با بیان این که موضع ما در خصوص برجام و روند مذاکرات هسته‌ای روشن است، گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه سیاست خنثی سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کند، هیچ‌گاه فرآیند‌های دیپلماتیک با هدف رفع تحریم‌ها را ترک نکرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده و همواره آمادگی جدی خود را نشان داده است. سیاست اصولی دولت سیزدهم در خصوص برجام آن است که این موضوع تنها یکی از مسائل دیپلماسی ایران است، نه تمام آن.  رسیدن به توافق براساس منویات محکم، مستدل و منطقی مقام معظم رهبری، تحقق منافع ملی و در چارچوب قانون اقدام قانونی مجلس شورای اسلامی به منظور تامین منافع حداکثری کشور و عدم عدول از خطوط قرمز مشخص شده مورد توجه ماست و تا رسیدن به نتیجه مطلوب فعالیت‌های خود در این مسیر را ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال ایسنا در مورد ارتقای روابط ایران و لیبی و زمان آغاز فعالیت سفارت ایران در این کشور آفریقایی گفت: فرد مناسبی برای تصدی مسئولیت سفارت ایران در لیبی انتخاب شده است و روند اداری کار برای تعیین نهایی ایشان در حال انجام است. امیدواریم که در آینده نزدیک سفیر ایران در لیبی در این کشور مشغول به فعالیت شود و شاهد از سرگیری فعالیت سفارت جمهوری اسلامی ایران در طرابلس باشیم.

نظر خود را به ما بنویسید.