تاريخ انتشار :یکشنبه 12 فوریه 2023.::. ساعت : 7:06 ب.ظ
فاقدديدگاه

گزارش راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ در تهران و دیگر شهرها برگزار شد.

به گزارش انصاف نیوز، این راهپیمایی که با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود به گفته‌ی این شورا در بیش از ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستای کشور شکل گرفته است.

بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تهران ۱۶۰۰ غرفه در مسیر راهپیمایی در موضوعات مختلف دایر شده که ۱۵۰ غرفه به موضوع جهاد تبیین و ۳۱ غرفه به معرفی اقوام ایرانی اختصاص داده شده است.

در تهران ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن بود. سپهر خلجی، رییس شورای اطلاع رسانی دولت، ساعاتی پیش از این سخنرانی در توییتی گفته بود که که رئیسی در سخنرانی خود در میدان آزادی مطالب قابل توجهی را اعلام خواهد کرد.

اما رئیسی در سخنرانی طولانی خود هیچ حرف جدید یا متفاوتی را مطرح نکرد. او مانند گذشته کشور را حال پیشرفت خواند و علیه غرب موضع گرفت. او ادعاهای عجیب خود درباره‌ی رشد اقتصادی در دولت جدید را تکرار کرد.   (لینک)

در راهپیمایی امسال هم مانند گذشته تریبون‌ها و کنترل جمعیت در اختیار جریان سیاسی اصولگرایان قرار دارد و علیه دیگر جریان‌ها شعارهایی داده شد. ازجمله بر اساس گزارش ایسنا این شعارها هم جزو شعارهای راهپیمایی بوده است که به مخالفان سیاسی خود اشاره دارد: «فتنه‌گر بی ریشه / ایران دمشق نمیشه» و «فتنه گر بیچاره مزدور اسرائیل است / آشوبگر بی حیا سرباز اسرائیل است».

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.