تاريخ انتشار :دوشنبه 12 دسامبر 2022.::. ساعت : 10:42 ب.ظ
فاقدديدگاه

شکارچی زنده‌گیری سهره طلایی در پارس‌آباد دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد از بازداشت یک شکارچی سهره طلایی در زیستگاه‌های این شهرستان خبر داد.

شاهین جهانگیرزاده روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارس آباد از این شکارچی چهار قطعه پرنده سهره طلایی به همراه یک رشته تور هوایی کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه زنده‌گیری حیات وحش جرم است، از عموم شهروندان خواست هرگونه موارد تخلف مربوط به شکار، زنده‌گیری و نگهداری غیرمجاز پرندگان وحشی و شکاری و سایر گونه‌های حیات وحش را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی مغان هم گفت: ماموران یگان حفاظت طی ماموریت‌های گشت و کنترل در مناطق و زیستگاه‌های این شهرستان موفق به پیشگیری از سه مورد شکار غیرمجاز پرندگان شدند.

رضا رحیمی افزود: با توجه به ممنوعیت شکار پرندگان شکاری در سال جاری و همچنین احتمال شیوع و انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، این اداره ماموریت‌های گشت و کنترل منظم در مناطق و زیستگاه‌های شهرستان را به صورت شبانه‌روزی در اولویت قرار داده است.

وی یادآورشد: در ماموریت‌های گشت وکنترل اخیر، ماموران اجرایی این اداره از انجام هرگونه شکار در زیستگاه‌های شهرستان بویژه در مناطق شکار ممنوع گندیمن و مناطق متصل به آن توسط افراد مذکور جلوگیری کردند.

نظرات بسته شده است.