تاريخ انتشار :شنبه 12 نوامبر 2022.::. ساعت : 3:01 ب.ظ
فاقدديدگاه

دارو ۷۰۰ درصد گران شد| نماینده مجلس: وضعیت دسترسی مردم به دارو فاجعه است

نماینده مجلس با بیان اینکه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ و حتی ۷۰۰ درصد به قیمت دارو افزوده شده است و با این وجود باز هم با کمبود دارو و آنتی بیوتیک در کشور مواجه هستیم، گفت: قطعا افرادی در پشت پرده این ماجرا به دنبال کسب سود‌های کلان هستند. علت کمبود دارو با توجه به اینکه تمام این دارو‌ها تولید داخل است، چرا باید در کشور اتفاق بیفتد؟ قطعا افرادی در پشت پرده این ماجرا به دنبال کسب سود‌های کلان هستند.

نماینده مجلس با بیان اینکه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ و حتی ۷۰۰ درصد به قیمت دارو افزوده شده است و با این وجود باز هم با کمبود دارو و آنتی بیوتیک در کشور مواجه هستیم، گفت: قطعا افرادی در پشت پرده این ماجرا به دنبال کسب سود‌های کلان هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد نیک بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره «علت بروز بحران دارویی در کشور»، گفت: افزایش قیمت دارو بر خلاف قانون است؛ زیرا قانون اجازه نمی‌دهد که در این شرایط اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند باز هم افزایش قیمت داشته باشیم.

نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد بیان کرد: باز هم در این شرایط حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ و حتی ۷۰۰ درصد به قیمت دارو افزوده شده است و با این وجود باز هم با کمبود دارو و آنتی بیوتیک در کشور مواجه هستیم.

سرعت و قدرت را با سرور مجازی تجربه کنین

وی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در مدیریت بحران دارویی در کشور، بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی مثل وزارت اطلاعات، تعزیرات حکومتی، سازمان غذا و دارو باید به وظیفه خود عمل کنند و بر عملکرد کارخانجات تولید دارو نظارت داشته باشند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: علت کمبود دارو با توجه به اینکه تمام این دارو‌ها تولید داخل است، چرا باید در کشور اتفاق بیفتد؟ قطعا افرادی در پشت پرده این ماجرا به دنبال کسب سود‌های کلان هستند.

نیک بین در تشریح پشت پرده بحران دارویی در کشور، گفت: این دست‌های پشت پرده درصدد هستند که عرصه دارو را در بازار کم کنند تا بتوانند به این وسیله باعث افزایش قیمت آن شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وقتی تقاضا برای دارو زیاد شود با اولین عرضه دارو به بازار این سودجویان می‌توانند به سود‌های مد نظر خود برسند؛ لذا در این شرایط دستگاه‌های نظارتی و حکومتی باید پیگیری کنند تا هر چه زودتر بحران کمبود دارو در کشور حل شود و با ادامه نظارت بر این دستگا‌ها مانع بروز بحران‌های دیگر شوند.

این نماینده مجلس درباره وضعیت بحران دارو در حوزه انتخابیه‌اش، گفت: وضعیت دسترسی مردم به دارو و مخصوصا آنتی بیوتیک در کاشمر، خلیل آباد و بردسکن فاجعه است و مردم را با مشکلات متعددی درگیر کرده است. البته این شرایط فقط مختص به حوزه انتخابیه ما نیست و این شرایط در تمام کشور حاکم شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: مجلس برای جلوگیری از این اتفاقات باید از وظیفه نظارتی خود استفاده کند و بر شرکت‌های داروسازی و عملکرد سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت نظارت کند تا جلوی بروز این اتفاقات در کشور گرفته شود. در شرایط اقتصادی موجود نباید اجازه دهیم افزایش قیمت دارو بار دیگری بر دوش مردم بگذارد. وزارت بهداشت باید با این شرکت‌های داروسازی برخورد و هر چه زودتر این بحران را حل کند.

نظرات بسته شده است.