تاريخ انتشار :شنبه 22 اکتبر 2022.::. ساعت : 10:40 ب.ظ
فاقدديدگاه

سردار پاکپور: امنیت و منافع ملی ایران، خط قرمز ماست/ برگزاری مرحله آخر رزمایش ایران مقتدر در دشت مغان

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: منافع و امنیت ملی ایران، خط قرمز ما است و چون در این مورد حساس هستیم رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه را برگزار می‌کنیم.

سردار محمد پاکپور ظهر امروز همزمان با برگزاری رزمایش اقتدار ایران مقتدر در جمع مردم پارس‌آباد مغان، اظهار‌‌کرد: امنیت و آرامش و منافع ملی در اولویت و خط قرمز ما است و برگزاری رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه نشان از این جریان دارد.

وی با اشاره به این‌که منطقه مغان به لحاظ آب و خاک حاصلخیز از مناطق خاص کشور محسوب می‌شود، افزود: مردم خطه مغان سالیان سال است که نقش اساسی در امنیت مرزها دارند و تاکنون همچنین نقش ویژه‌ای در اقتصاد و کشاورزی ایفا کرده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار ایران قوی، تصریح کرد: قریب به ۱۰ روز است که در منطقه شمال‌غرب کشور در حال برگزاری این رزمایش بزرگ هستیم.

سردار پاکپور با بیان اینکه با باتوجه به شرایط مناطق کشور رزمایش برگزار می‌کنم، ادامه داد: برنامه‌های مختلف رزمایشی در دستور کار قرار دارد اما مکان و زمان رزمایش به حساسیت آن منطقه وابسته است.

وی بیان کرد: منطقه خلیج‌فارس به‌دلیل تامین انرژی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است برای همین در آن‌جا سالانه رزمایش‌های متعددی برگزار می‌کنیم تا اقتدار خود را به رخ جهانیان بکشیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: منطقه ارس و قفقاز نیز از این حساسیت‌ها برخودار است، زمانی که منطقه قر‌ه‌باغ در اشغال بود با اعزام نیرو چند شهید دادیم اما اگر تغییری در مرزهای ژیوپلپوتیک انجام شود به هیچ‌وجه نمی‌پذیرم.

سردار پاکپور افزود: دشمن ما یعنی رژیم صهیونسیتی در قالب شرکت‌های مختلف در برخی از کشورهای همسایه ما در مرز‌های شمالی در حال پایگاه زدن است که قطعا اجازه نخواهیم داد این رژیم جنایتکار در مرز‌های ما پایگاه داشته باشد.

وی با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی هر کجا که تهدیدی احساس کند لشکری عظیم از نیروهای مسلح به آن منطقه اعزام و در آن‌جا مستقر می‌کند که این نشان دهنده قدرت نیروهای مسلح ایران است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هیچ تجهیزاتی نداشتیم با این وجود در مقابل دشمنان ایستادگی کردیم و به پیروزی رسیدیم، در حال حاضر با توجه به قدرت ایران اسلامی هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند به کشور ما نگاه چپ کند‌.

سردار پاکپور با اشاره به پیام برگزاری رزمایش اقتدار ایران قوی، تصریح کرد: بر سر منافع ملی و امنیت ملی خود با کسی شوخی نداریم و هیچ تغییری در مرزهای که به منافع ملی و امنیت ملی ما ضربه بزند نمی‌پذیریم.

وی در پایان سخنان خود با بیان این‌که مرحله آخر رزمایش اقتدار ایران قوی در دشت مغان انجام می‌شود بیان کرد: از مردم مرز نشین استان‌های آذربایجان شرقی و غربی استان اردبیل و منطقه دشت مغان تقدیر و تشکر می‌کنیم که از سربازان و پاسداران خود مهمان نوازی کردند.

نظرات بسته شده است.