تاريخ انتشار :یکشنبه 3 اکتبر 2021.::. ساعت : 12:09 ب.ظ
فاقدديدگاه

رزمایش فاتحان خیبر نمایش اقتدار ملی ایران است

میکائیل جمال پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، برگزاری رزمایش ها توسط نیروهای مسلح به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران را نشانه ای آشکار از قدرت و صلابت دفاعی کشور خواند و افزود: بر اساس تئوری های مختلف نظامی و سیاسی، اغلب کشورها میزان آمادگی دفاعی همسایه ها و سایر کشورها را از نوع رزمایش های برگزاری می سنجند و در این میان رزمایش های ایران به دلیل موقعیت استراتژیک خاص خود در جهان و منطقه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی رزمایش ها را یکی از مباحث مهم در حکمرانی ممالک دانست که به نوعی نشان دهنده اقتدار نظام ها به شمار می رود و اگر در این خصوص ضعف هایی دیده شود، بدون تردید آن کشور مورد طمع کشورهای استعماری و انسان های طمع کار ، توسعه طلب و قدرت طلب قرار خواهد گرفت.

جمال پور با اشاره به اینکه ایران از زمان های قدیم همواره مورد طمع کشورهای مختلف از جمله انگلیس، روسیه و عثمانی و در عصر حاضر از سوی صدام قرار گرفته است و بارها و بارها تجربه تجاوز به خاک خود را کرده است، اظهار داشت: علت اصلی تمامی این حملات ناشی از ضعف قوای دفاعی کشور بوده است و در آخرین مورد یعنی تجاوز رژیم بعث عراق، تصرف چند هفته ای ایران از سوی ارتش این کشور با توجه به شرایط نابسامان ایران ارزیابی شده بود.

وی از ملت ایران به عنوان مقاوم ترین ملت جهان یاد کرد که در طول تاریخ و در برابر هرگونه تجاوز  با دلاوری ایستادگی کرده است که نمونه اخیر آن مربوط به هشت سال دفاع مقدس می باشد.

جمال پور تحرکات کشورهای همسایه و قدرت طلب را نشات گرفته از ارزیابی های اقتدار ملی دانست و یادآور شد: چون ملت ایران پس از انقلاب اسلامی الهام بخش بسیاری از کشورهای منطقه و جهان شده است، به طور طبیعی این موقعیت برای نظام استکبار قابل هضم نبوده و همواره طی این سال ها تلاش های وافری کرده اند تا این اقتدار ملی را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند.

وی ادامه داد: بر همین مبنا نظام سلطه به سرکردگی آمریکا با استفاده از ایادی خود در تعدادی از کشورها به خصوص رژیم جعلی اسرائیل غاصب و برخی کشورهای خاورمیانه با انواع دسیسه ها و توطئه ها در صدد تضعیف اقتدار ملی ایران اسلامی است که البته در هر تلاش خود با شکست قاطعی از سوی ملت ایران مواجه شده اند.

این استاد دانشگاه اعمال تحریم های اقتصادی از سوی استکبار جهانی را نمونه ای از چنین توطئه ها برشمرد.

جمال پور با بیان اینکه آمریکای جهانخوار برای عملی سازی فتنه های خود علیه ایران از افراد غرب زده برای در هم شکستن اقتدار و وحدت ملی ما بهره برداری می کند، گفت: حمله رژیم بعث عراق نیز بر همین مبنا شکل گرفت چون نظام سلطه چنان می پنداشت که اعراب خوزستان به دلیل عرب بودن با ارتش عراق همراهی خواهند کرد که چنین اتفاقی محقق نشد و ملت غیور و متحد ایران اسلامی با اتحاد مثال زدنی طی هشت سال اجازه ندادند ذره ای از خاک وطن به دست بیگانگان بیفتد.

وی افزود: مردم ترک زبان ایران اسلامی لبیک گوی رهبری خود بوده و هرگز از آرمان های نظام و شهدا و رهبری عدول نکرده و نمی کنند چون مردم به نظام اسلامی خود باور عمیق دارند.

این کارشناس مسایل سیاسی ضمن تاکید بر نقش مهم برگزاری رزمایش های مختلف در تامین امنیت و اقتدار ملی، گفت: رزمایش فاتحان خیبر در حقیقت جواب عملی جمهوری اسلامی ایران برای بدخواهان است و در این شرایط حساس تاریخی چنین رزمایشی لازم و ضروری بود  تا قدرت دفاعی ایران به رخ دشمنان و کشورهای متخاصم کشیده شود.

جمال پور پیام روشن رزمایش فاتحان خیبر را بی تفاوت نبودن جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات سیاسی و نظامی منطقه و حساسیت به فتنه ها و توطئه های استکبار جهانی اعلام کرد.

وی پیشرفت های دفاعی و رزمی ایران طی سال های اخیر را همطراز با کشورهای قدرتمند در این بخش توصیف و اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی باید متوجه باشند که نیروهای مسلح ما همچون دوران دفاع مقدس و به مراتب قوی تر و مستحکم تر از آن دوران  آماده دفاع از خاک میهن هستند.

جمال پور با اشاره به اینکه کشورها را از دشمنان آن می توان شناخت، گفت: بر همین اساس ترکیه و جمهوری آذربایجان به هیچ عنوان برای ایران دشمن نیستند بلکه دشمن اصلی ما آمریکای جهانخوار است.

به گزارش ایرنا، رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز گذشته ۹ مهر ماه با حضور تیپ‌های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد، جنگال، گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی شمال غرب کشور و بین محور پلدشت – جلفا آغاز شده است.

نظرات بسته شده است.