تاريخ انتشار :شنبه 5 فوریه 2022.::. ساعت : 6:46 ب.ظ
فاقدديدگاه

۱ میلیون و ۲۳۰ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در ۱۰ ماه امسال در جاده‌های استان اردبیل

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پنج میلیون و ۷۴۶ هزار تخلفات جاده ای از نوع سرعت غیرمجاز در ۱۰ ماه امسال در جاده‌های این استان ثبت شده است.

امید نسیمی در بازدید از سامانه‌های هوشمند راه ارتباطی مشگین شهر – پارس آباد افزود: این تعداد تخلف توسط ۵۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت نصب شده در جاده‌های استان ثبت شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در این مدت به ترتیب در جاده بران – قره آغاج در محور پارس آباد، جاده مشگین شهر – کنگرلو، جاده گرمی – بیله سوار، جاده پارس آباد – جعفرآباد و جاده پارس آباد – اصلاندوز و بالعکس ثبت شده است.

وی میانگین سرعت متوسط در جاده‌های استان اردبیل را ۷۲ کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و گفت: میانگین سرعت در جاده‌های پر تخلف ۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین از ثبت بیش از یک میلیون و ۲۳۰ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در ۱۰ ماه امسال در جاده‌های استان خبر داد.

نسیمی بیان کرد: بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز در این مدت به ترتیب در جاده اردبیل – آستارا (محدوده گردنه حیران) و بالعکس، اردبیل – آبی بیگلو، اردبیل – سه راهی سرچم ثبت شده است.

او با بیان اینکه سرعت غیرمجاز از بیشترین تخلفات رانندگان در استان اردبیل است، اضافه کرد: از مجموع ترددها در راه های ارتباطی استان ۶ درصد آنها تخلف سرعت غیرمجاز دارند.

وی ادامه داد: امسال در این مدت حدود ۱۰هزار تخلف در راه های ارتباطی استان توسط سامانه های توزین حین حرکت جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

وی هوشمندسازی جاده‌ها را از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برشمرد و گفت: هم‌اکنون در مجموع ۱۷۰ سامانه ترددشمار، دوربین نظارت تصویری، سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و سامانه توزین در حین حرکت در جاده‌های استان فعال است.

او افزود: جهت ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش تلفات ، گشت‌های تلفیقی پلیس راه و راهداری بطور مستمر و شبانه‌روزی در راه‌های ارتباطی استان حضوری فعال دارند.

برچسب‌ها:, , ,

نظرات بسته شده است.