تاريخ انتشار :سه‌شنبه 28 دسامبر 2021.::. ساعت : 12:50 ق.ظ
فاقدديدگاه

برخی نمایندگان خود را وزیر، استاندار و فرماندار می‌دانند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه برخی نمایندگان در انتخاب مدیران شبکه ها و رییس بیمارستان ها دخالت می کنند، گفت: در دو سال گذشته به مواردی که به خواسته این عزیزان بود رضایت دادم.

دکتر شهرام حبیب زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در طی نوشتاری که در اختیار نسیم اردبیل قرار گرفته از دخالت برخی نمایندگان در عزل و نصب انتقاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت برخی از نمایندگان مجلس در دولت اخیر، انتخاب تمام مدیران اجرایی است، گفت: این نمایندگان خود را قائم مقام استاندار و فرماندار و وزرا می دانند بطوریکه عملا در انتخاب مدیران شبکه ها و رییس بیمارستان ها و….. امر و نهی می کنند که با من نیست یا با من است و خود را میزان و خط قرمز می دانند.

برخی مدیران علوم پزشکی نماینده نمایندگان مجلس بودند

دکتر شهرام حبیب زاده افزود: بنده بعنوان رئیس دانشگاه در دو سال گذشته به مواردی که به خواسته این عزیزان بود رضایت دادم و تعامل نمودم اما برخی منصوبین بجای پاسخگویی به دانشگاه بیشتر به نمایندگان پاسخگو بودند و عزل شدند و صد البته با عکس العمل تندی روبرو شدم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت بهتر است چهارچوب های قانونی انتصاب را یاد آوری نماید، افزود: اگر قرار است نمایندگان مجلس انتخاب کنند و ما ابلاغ صادر کنیم مشخص نمایند تا دوستانی که نمی توانند تعامل این چنینی نمایند تکلیف خود را روشن کنند.

نگران دخالت بیش از حد جریانات سیاسی هستم

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه با تمام ادارات متفاوت است، ادامه داد: توانمندی و تخصص، تعهد و مقبولیت، محبوبیت ومشروعیت معیارهای مهمی هستند که در سوابق کاندیداهای ریاست دانشگاهها باید مد نظر قرار گیرد.

حبیب زاده گفت: من از اینکه بدنه هیات علمی و نمایندگان دانشجویان در انتخاب رئیس دانشگاه هیچ نقش نداشته باشند و در عوض فقط جریان های سیاسی تصمیم سازی کنند به شدت نگران هستم.

وی در پایان خطاب به وزیر بهداشت گفت: از مقام عالی وزارت جناب استاد دکتر عین الهی تقاضا دارم کمیته ای برای رصد افکارعمومی در مورد گزینه های مورد قبول و متعهد همسو با دولت که جایگاه محکمی در میان جامعه دانشگاهی همان دانشگاه دارند تشکیل دهند و در انتخاب ریاست دانشگاه به مستندات آن تاکید نمایند.

برچسب‌ها:,

نظرات بسته شده است.