تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021.::. ساعت : 9:42 ب.ظ
فاقدديدگاه

دادستان پارس آباد: استفاده از ظرفیت رسانه ها برای فرهنگ سازی در جامعه ضروری است

اسکندری با اظهار تاسف از نقش کمرنگ و منفعل دستگاههای مروج فرهنگی ابراز داشت: رسانه‌ها از طریق معرفی هنجارهای خاص اجتماعی و الگوها می‌توانند باعث هم‌نوایی، هم‌سویی و به نوعی فرهنگ سازی در بین افراد جامعه شوند.

دادستان شهرستان پارس آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: استفاده از ظرفیت رسانه های مختلف در راستای فرهنگ سازی و رفع بسیاری از مشکلات در جامعه نیازی ضرروی است.

اسکندری خاطر نشان کرد: خبرنگاران باید همچون دیده بانانی امین در پی افراشتن پرچم آگاهی و روشنگری باشند و جامعه را به سمت مطالبه گری و استفاده صحیح از ظرفیت های موجود کشور سوق دهند.

اوبا اشاره به نقش رسانه ها در تقویت فرهنگ عمومی جامعه  تصریح کرد: ضرورت دارد که به صورت مداوم رسانه‌ها به تقویت فرهنگ عمومی جامعه بپردازند، زیرا این موضوع باعث تقویت هنجارها در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اطلاع رسانی جامع و نقش و اهمیت اخبار موثق و فوری اظهار کرد: اگر اطلاع رسانی و ابلاغ پیام و نشر و گسترش پیام غدیر و عاشورا انجام نمی گرفت، قطعا این رویدادها نمی توانست نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شود و فرهنگ اسلامی ما را تحت شعاع قرار دهد.باد آبادممممم

 

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ مکتوب در جامعه خاطر نشان کرد: رسانه‌ باید با ارائه تحلیل‌های واقع‌بینانه، جامعه را به توجه بیشتر به فرهنگ مکتوب کشانده و از توجه بیش از حد به فرهنگ شفاهی که عامل نگاه تک‌بعدی به مسائل است، دور نگه دارد.

اسکندری با اظهار تاسف از نقش کمرنگ و منفعل دستگاههای مروج فرهنگی ابراز داشت:  رسانه‌ها از طریق معرفی هنجارهای خاص اجتماعی و الگوها می‌توانند باعث هم‌نوایی، هم‌سویی و به نوعی فرهنگ سازی در بین افراد جامعه شوند.

دادستان پارس آباد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در انعکاس و انتشار اخبار وو رویدادهای خبری فکر خود را صرفا محدود به جنبه خبری آن رویداد نکنید و عواقب و پیامدهای آن در جامعه را نیز در نظر داشته باشید.

وی افزود: ممکن است برخی از خبرها از لحاظ ارزش خبری بسیار مهم و ارزشمند باشند اما تاثیر منفی بر فرهنگ و الگوهای مردم در جامعه داشته باشد و سالها اثرات آن در جامعه باقی بماند(مانند خبر آتنا) لذا شایسته است در چنین مواقعی منافع عمومی را بر منافع فردی ترجیح داده و از آثار زیان بار ناشی از انتشار خبرهای منفی  در جامعه تنها به دلیل اشتهار نام رسانه بطور مقطعی خودداری کرده و از عواقب زیان بار آن بر فرهنگ جامعه جلوگیری بعمل آورد.

اسکندری در پایان افزود: نظر به نقش رسانه بعنوان رکن چهارم دموکراسی و تاثیر آن در رویدادهای کشور و منطقه نشست با خبرنگاران بطور مداوم برگزار خواهد شد.

اسکندری حمایت از خبرنگارانی را که در راستای مطالبه گری و شفاف سازی درجامعه گام بر میدارند،ضروری دانست و تاکید داشت: تمام قد از خبرنگاران و اصحاب جراید که دلسوزانه به افشای مدیران و کارکنان فاسد به شکل مستند، متقن و موثق در چارچوب رسالت خطیر خود گام بر می دارند، حمایت می کنیم منوط بر اینکه حقوق افراد تحت هیچ شرایطی مورد تعرض واقع نشود.

برچسب‌ها:,

نظرات بسته شده است.