تاريخ انتشار :سه‌شنبه 7 فوریه 2017.::. ساعت : 11:39 ب.ظ
فاقدديدگاه

رمقی برای مطالعه کتاب در جامعه نیست

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر،  حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از چهارمین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران، در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از رسانه های استان که در این رویداد فرهنگی نقش موثری ایفاء  کردند، اظهار  کرد: نمایشگاه کتاب ضمن ایجاد اشتیاق برای آحاد جامعه و مخاطبان کتاب، برای ترویج فرهنگ  کتابخوانی نقش موثری دارد.

وی افزود: رمقی در جامعه در بحث مطالعه کتاب وجود ندارد که این موضوع ریشه در مسائل مادی هم ندارد.

امام جمعه بابل، با بیان اینکه آفت بزرگ جامعه بی توجهی به فرهنگ کتابخوانی است، گفت:  یکی از راه های معالجه درد بی توجهی و بی میلی به کتاب و کتابخوانی برگزاری نمایشگاه کتاب است، همانطور که برای طفلی که میل به غذا ندارد سفره گشودن، اشتیاق را افزون می کند، بایستی برای  علاج بی میلی به کتاب سفره ای گشود.

حجت الاسلام روحانی، ادامه داد: شهرداری ها می توانند با در نظر گرفتن غرفه هایی در سطح شهر کتاب ها را در معرض دید مردم قرار دهند، البته برگزاری نمایشگاه اینچنینی می تواند بار فرهنگی جامعه را در موضوع کتاب افزایش دهد.

وی، با ابراز رضایت از غرفه بندی نمایشگاه این دوره، افزود: غرفه های نمایشگاه امسال در فضایی شفاف تر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

امام جمعه بابل، با بیان اینکه  در نمایشگاه سال گذشته هر غرفه یک یا چند عنوان کتاب وجود داشت، ابراز داشت: غنای نمایشگاه این دوره کمتر و آشفتگی در آن در حوزه گوناگونی کتاب بیشتر است.

حجه الاسلام روحانی، وجود کتاب های دینی تکراری و غیرمستند، را از نقاط ضعف این دوره عنوان کرد و افزود: کتاب های دینی غیر مستند بیشتر با افکار جامعه بازی می کند بدون اینکه پاسخ گوی نیاز مردم باشد .

وی با تاکید بر اینکه کتاب باید پاسخ گوی نیاز جامعه و پاسخ گوی سوالات و شبهات نسل امروز باشد، تصریح کرد: امروز نسل جدید در مواجهه با شبهات گوناگون است حال آنکه  کتاب های امروز نمی تواند پاسخگوی این شبهات باشد.

امام جمعه بابل، با اشاره به فرا رسیدن سی و هشتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن ماه گفت: یکی از وظایف ما در برابر انقلاب اسلامی که زمینه رویش را در جامعه فراهم کرد تا جامعه توانمندی های خود را به ظهور برساند حضور در صحنه های مختلف از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه است.

حجت الاسلام روحانی، افزود: امروز  توانمندی های بالایی از صاحبان قلم مشهود است که به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است و زمینه رویش برای مردم و نسل امروز به برکت انقلاب فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت  انقلاب، ملت ما مسیر تعالی را می پیماید  لذا شرکت در  راهپیمایی روز قدس، ۱۳آبانماه، ۲۲ بهمن و … یکی از جلوه های شکر ملت از برکات نظام و انقلاب است.

امام جمعه بابل افزود:  این حرکت پاسخ به تمامی ددمنشی های  دشمنان است زیرا  وسعت حضور مردم آنقدر برای دشمنان مهم است که سانت به سانت و متر به متر  آن را مورد توجه قرار می دهند  و میزان  تکیه مردم به نظام  و انقلاب را در گستردگی  همین راهپیمایی ها تحلیل می کنند.

وی در پایان خواستار حضور مردم مازندران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه شد و افزود:  همانطور که مردم استان در ۸ سال دفاع مقدس  ۱۰ هزار و اندی شهید تقدیم نظام و انقلاب  کردند، حضور پر رنگی هم  در دفاع از انقلاب و نظام و راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشند.

نظرات بسته شده است.