تاريخ انتشار :دوشنبه 8 فوریه 2021.::. ساعت : 10:09 ب.ظ
فاقدديدگاه

صادرات محصولات کشاورزی مغان مورد توجه مجلس است

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل و به نقل از روابط عمومی نماینده مردم اردبیل در مجلس، عباس جهانگیرزاده اظهار داشت: اهمیت به توسعه بخش کشاورزی و نیز استفاده از ظرفیت‌های صادرات‌محور در استان به عنوان یک اولویت اساسی مطرح است که بدون شک با توجه به توسعه صادرات بخش کشاورزی آینده روشنی در پیش روی استان خواهد بود.

وی با اشاره به این که استفاده از ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی به روسیه و اوراسیا گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها بخشی از نیازهای این دو کشور را می‌تواند تأمین کند و از طرفی دیگر زمینه‌ساز بهره‌گیری از ظرفیت منطقه نیز خواهد بود که در این زمینه برای حل دغدغه‌های صادرکنندگان نیاز است تمهیدات لازم انجام یابد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی اجرایی کردن نحوه صادرات محصولات کشاورزی به روسیه و آذربایجان در دستور کار است که این موضوع می‌تواند دغدغه صادرکنندگان را با ایجاد باراندازی ریلی بین دو کشور آذربایجان و ایران محقق کند که توافقات لازم در این زمینه انجام یافته است.

جهانگیرزاده تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی و برنامه‌های مهم ما این است که بتوانیم در راستای افزایش حجم صادرات محصولات کشاورزی به روسیه گام‌های اساسی برداریم و با صادرات کالاهای تولیدی بخشی از نیازهای کشور را تأمین کرده و صادرات محصولات کشاورزی را عملی کنیم.

وی بیان کرد: حمایت مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ از بخش کشاورزی از اهم مواردی است که در دستور کار قرار گرفته و بر همین اساس تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته که امیدواریم بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

نظرات بسته شده است.