تاريخ انتشار :چهارشنبه 1 ژانویه 2020.::. ساعت : 11:30 ب.ظ
فاقدديدگاه

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی: منطقه مغان می‌تواند به قطب تولید و اشتغال‌ کشور تبدیل شود

 

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، عباس کشاورز ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان پارس‌آباد مغان اظهار داشت: در تاریخ جغرافیای کشاورزی ایران منطقه مغان یکی از چهار دشت حاصلخیز کشور به شمار می‌رود و برای کشاورزی شرایط بسیار خوب و استثنایی دارد.

وی با بیان اینکه منطقه مغان می‌تواند به قطب تولید و اشتغال‌زایی کشور تبدیل شود افزود: منطقه مغان ظرفیت‌های بسیار بالا و بسزایی در حوزه کشاورزی دارد و می‌تواند به قطب تولید و اشتغال‌زایی کشور تبدیل شود.

کشاورز با اشاره به کشت کلزا در منطقه مغان، تصریح کرد: هم‌اکنون منطقه مغان در بحث کشت محصول کلزا پیشرفت ویژه‌ای دارد که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان کشاورزی شود و حمایت از کشاورزان در دستور کار قرار داده شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی یکی از اساسی‌ترین مسائل و مشکلات کشور را اشتغال دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل و مشکلات کشور اشتغال است که با این ظرفیت کشاورزی در منطقه مغان قرار دارد می‌توانیم با مراقبت‌های ویژه و انجام عملیات‌های کشاورزی در این منطقه بسیاری از این مشکلات را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت محصولات کشاورزی مغان بسیار بالاتر از محصولات سایر کشورها است اظهار کرد: کیفیت محصولات کشاورزی مغان بسیار بالاتر از محصولات سایر کشورها است به طوری که امروزه محصول کلزای زمستانی نیز در منطقه مغان به ویژه در شهرستان پارس‌آباد در شهرک کشت، صنعت و دامپروری مغان و پارس کشت می‌شود.

نظرات بسته شده است.