تاريخ انتشار :شنبه 16 ژانویه 2021.::. ساعت : 11:28 ق.ظ
فاقدديدگاه

شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان در مغان احداث می‌شود‌

– اخبار استانها –

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنامجو ظهر امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم و مسئولان در اردبیل اظهار داشت: اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل با مشارکت نیروهای بسیج و سپاه و تلاش شبانه‌روزی کادر درمان از همان نخست آغاز شد و خوشبختانه هم‌اکنون جزو استان‌های پیشگام و موفق در اجرای این طرح هستیم.

وی با اشاره به این که این قرارگاه تلاش خود را به صورت گسترده در استان اردبیل انجام داده است، بیان کرد: غربالگری خانه به خانه از اهم مواردی است که در قالب اجرای این طرح انجام یافت و خروجی‌های خوبی نیز به دنبال داشت.

۹۳ درصد جمعیت استان اردبیل غربالگری کرونایی شد

استاندار اردبیل ادامه داد: در قالب این طرح ۹۳ درصد جمعیت استان غربالگری شدند و با تست‌های سریع کرونا و غربالگری‌های انجام یافته نسبت به بیماریابی و شناسایی افراد مشکوک اقدامات لازم انجام یافت و نتایج موفق این طرح با کاهش آمار بستری‌ها و فوتی‌ها در چند هفته گذشته بر همگان مشخص شد.

بهنامجو اظهار کرد: اجرای موفق طرح شهید سلیمانی با کاهش آمار بستری‌ها و فوتی‌ها در هفته‌های گذشته در استان اردبیل ملموس و مشخص است و بیماران با بهره‌مندی از نقاهتگاه مناسب توانستند از امکانات درمانی بهره‌مند شوند و روند بهبودی بیماران محقق شود.

انجام ۴۰ هزار مورد تست کرونا در استان اردبیل

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۰ هزار مورد تست سریع کرونا در استان اردبیل انجام یافته که در این زمینه فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها مشارکت و همکاری خوبی داشته‌اند و وجود کاهش مبتلایان و اعلام وضعیت زرد شیوع این بیماری با رعایت همه‌جانبه مردم ادامه‌دار خواهد بود و در صورت بی‌توجهی مشکلات عدیده‌ای در این زمینه ایجاد می‌شود.

تردد شهری از ساعت ۹ تا ۴ در مناطق آبی بلامانع است

استاندار اردبیل ادامه داد: تردد بین شهری نیز از ساعت ۹ تا ساعت ۴ صبح در مناطق آبی استان بلامانع است اما در مناطق زرد استان ممنوع است که انتظار داریم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مردم همکاری‌های لازم را در این زمینه با ما داشته باشند.

بهنامجو در ادامه با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن اردبیل به صورت ماهیانه نیز اظهار کرد: انتظار می‌رود با مشارکت‌های همه‌جانبه در این زمینه بتوانیم مابقی اعتبارات تا پایان سال به پروژه تزریق کرده و شاهد اتمام این پروژه در اسرع وقت باشیم.

فعالیت ۱۱ پیمانکار در احداث پروژه راه‌آهن اردبیل

وی اظهار کرد: ۱۱ پیمانکار در مناطق مختلف برای احداث این پروژه همکاری‌های لازم را دارند و تمام سعی و تلاش ما اتمام این طرح در اسرع وقت است تا بتوانیم یکی از مطالبات مهم مردم استان را در اسرع وقت به اتمام برسانیم و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

افزایش طول بزرگراه‌های اردبیل به ۷۰۰ کیلومتر تا سال آینده

استاندار اردبیل با اشاره به طول بزرگراه‌های استان تا سال آینده به ۷۰۰ کیلومتر نیز اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام یافته در راستای توسعه بزرگراه‌ها، در حال حاضر جاده‌های چهار بانده استان به بیش از ۵۸۰ کیلومتر رسیده است که امیدواریم بتوانیم تا سال آینده این میزان را به ۷۰۰ کیلومتر برسانیم.

بهنامجو با اشاره به احداث شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان در مغان نیز اظهار کرد: اجرای بازسازی پروژه قره‌باغ آذربایجان با بهره‌گیری از ظرفیت بومی در دستور کار قرار گرفته است و به همین منظور توافقات لازم در این زمینه انجام یافته و زمینه‌ساز تعاملات همه‌جانبه بین دو کشور شده است.

میزان صادرات از کشور آذربایجان امسال به ۱۷۰ میلیون دلار رسید

وی بیان کرد: میزان صادرات از کشور آذربایجان امسال به ۱۷۰ میلیون دلار رسیده و احداث این شهرک صنعتی مشترک در راستای ارتقای تبادلات اقتصادی و تجاری بین دو منطقه نقش شایانی ایفا خواهد کرد که انتظار می‌رود مورد توجه واقع شود.

ثبت ملی ورنی مغان و گلیم عنبران

استاندار اردبیل با اشاره به ثبت ملی ورنی مغان و گلیم عنبران در استان نیز گفت: در راستای توسعه برنامه‌های میراث فرهنگی تمام تلاش خود را به‌کارگرفته‌ایم و در بحث گردشگری زمستانی نیز اقدامات خوبی در طی سال‌های گذشته انجام یافته است.

بهنامجو با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری در استان گفت: خوشبختانه علی‌رغم حضور کرونا در استان اقدامات لازم برای اجرای برنامه‌های تولیدی و حمایت از صنعت و فعالان این عرصه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

نظرات بسته شده است.