تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 19 دسامبر 2019.::. ساعت : 11:11 ب.ظ
فاقدديدگاه

طرح‌های صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان پیگیری می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، سید علی محمد موسوی ظهر امروز در جلسه خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل در شهرستان پارس‌آباد مغان اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک با مقامات جمهوری آذربایجان دیدار می‌کنیمت که طرح‌های صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در استان اردبیل به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان افزود: تاکنون در تمامی جلساتی که با الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان داشته‌ایم تمامی مسائل طرح‌ها و پروژه‌های مشترک بین کشور ایران و جمهوری آذربایجان را پیگیری‌ کرده‌ایم و در نشست‌های بعدی نیز طرح‌های صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان پیگیری می‌شود.

موسوی تصریح کرد: بحث راه آهن پارس‌آباد، تسهیل در مسائل مرتبط با پایانه مرزی و شهرک صنعتی مشترک کشور ایران و جمهوری آذربایجان از جمله موضوعاتی است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا در این مورد بتوانیم حرکت‌های خوب اقتصادی، صنعتی و تجاری را در منطقه آغاز کنیم.

معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی در ادامه بیان کرد: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان پارس‌آباد مغان راه‌اندازی می‌شود و هدف از راه‌اندازی این شهرک گلخانه‌ای صادرات محصولات گلخانه‌ای به کشورهای همسایه است.

وی اظهار کرد: موقعیت‌های ممتاز استان اردبیل به‌ویژه منطقه مغان به لحاظ برخورداری از هوای مطبوع و خاک حاصلخیز مرغوب می‌تواند پتانسیل ارزشمندی برای حرکت رو به جلوی منطقه به سمت آبادانی و رونق اقتصادی باشد.

نظرات بسته شده است.