تاريخ انتشار :شنبه 16 ژانویه 2021.::. ساعت : 11:31 ق.ظ
فاقدديدگاه

جلوگیری از ۵۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جاده‌های پارس آباد

یوسف آذری، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: در طی ۹ ماهه نخست امسال، تعداد ۵۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده‌های شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز جلوگیری شده است.

او با بیان اینکه یکی از وظایف مهم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حفظ و صیانت از حریم راه‌ها است افزود: این اداره با انجام گشت راهداری، نسبت به شناسایی و جمع آوری ۴۲۰ عدد تابلوی فرسوده و معیوب و تبلیغاتی غیرمجاز، جمع آوری ۹۲ دکه غیرمجاز و همچنین با اخذ ۳۱ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم راه‌ها در حوزه استحفاظی اقدام کرده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد با بیان اینکه در مدت یادشده با استفاده از ۵۸۶ تن آسفالت لکه گیری محور‌ها انجام شده افزود: نصب تابلو و علائم به تعداد یک هزار و ۱۵۰ عدد، رنگ آمیزی پایه تابلو و علائم و پایه چراغ چشمک زن جمعا به تعداد ۴ هزار و ۷۸۵ عدد، شستشوی حفاظ و نرده پل‌ها به تعداد ۱۹۵ دستگاه و آشکارسازی پل‌ها و پاکسازی و تنقیه دهانه یک هزار و ۴۶۰ دستگاه پل، پاکسازی سطح راه از مصالح زائد و لاشه حیوانات ۲۳۵ مورد، تسطیح و علف زنی و پاکسازی ۸۲۵ کیلومتر حریم راه‌های اصلی، فرعی و روستایی از دیگر اقدامات راهداران پرتلاش این شهرستان است.

آذری با بیان اینکه ماشین آلات جهت نگهداری کل راه‌های حوزه استحفاظی فعالیت می‌کنند نه برای راهسازی و همچنین در راه‌های حوزه شهرستان پارس آباد امسال راه روستایی اجیرلو به ایران آباد که پنج کیلومتر بوده زیرسازی شده و دو کیلومتر ۶۰۰ متر آن آسفالت شده است.

او گفت: در حوزه راه روستایی شهرستان اصلاندوز یک کیلومتر راه روستایی قهرمانلو زیر سازی شده و آماده آسفالت است و راه روستایی کچی قشلاقی به طول سه و نیم کیلومتر زیر سازی شده و آماده آسفالت است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد گفت: امسال ماشین آلات اداره شهرستان پارس آباد ۵ کیلومتر برای شهرستان بیله سوار راه روستایی قره دره را زیر سازی و آن مسیر نیز آسفالت شده است.

آذری بیان کرد: در حال حاضر ماشین آلات از روستای پاراقشلاق تا گوشلو به ملاکندی در حال انجام امورات راهداری از قبیل خاکبرداری مصالح ناشی از لایروبی کانال آب که در شانه راه قرار گرفته و حمل آن به مسیر راه روستایی گوشلو به پارس آباد که اختلاف ارتفاع حاشیه راه آن با جاده زیاد بود جهت ایمن سازی مسیر در حال انجام است و نیز شانه سازی جاده اصلی سربند به زیوه هر دو طرف بطول ۵۵ کیلومتر و شانه سازی راه فرعی بران به اصلاندوز بطول ۷ کیلومتر هردو طرف انجام شده است.

نظرات بسته شده است.