تاريخ انتشار :شنبه 12 دسامبر 2020.::. ساعت : 1:20 ق.ظ
فاقدديدگاه

نماینده ای که از بازگشت قطعنامه‌ها نگران نیست

«ولی اسماعیلی»، نماینده حوزهٔ انتخابیه گرمی و دشت مغان و عضو فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس یازدهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در توضیحی درباره جلسات این فراکسیون گفت: آخرین جلسه فراکسیون با حضور مجمع عمومی و درباره مباحث روز برگزار شد. همچنین فراکسیون قبل از اعلام، دو فوریتی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را دنبال کرد، مسایل طرح معیشتی و چگونگی تعامل با دولت از دیگر موضوعات جلسه فراکسیون بود. جلسه شورای مرکزی که قبل از جلسه مجمع حدود  ۲۰ روز قبل برگزار شده بود در رابطه با لایحه بودجه ۱۴۰۰ بود و تصمیم گرفته شد تا  تغییر و تحولات در آن، صورت گیرد.
نماینده ای که از بازگشت قطعنامه‌ها نگران نیست

او ادامه داد: جلسه بعدی فراکسیون با محوریت بودجه ۱۴۰۰ برگزار می شود اما تاریخ آن هنوز مشخص نیست. موضوع اصلی ما بررسی بودجه و کلیات بودجه آن است که آیا به کلیات آن باید رأی بدهیم یا ندهیم، این موضوع باید بررسی شود و بعد به نتیجه برسیم.
اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا از دیدگاه شما کلیات بودجه رأی می آورد، گفت: بودجه تلفیقی از انقباض و انبساط است و در قاعده بودجه نویسی مصارف و مخارج کشور باید همخوانی داشته باشند. نمایندگان بحث جدی در رابطه با کلیات بودجه ۱۴۰۰ دارند و پیش بینی آن سخت است اگر هم کلیات رأی بیاورد، باید با تغییر و تحول بنیادین در مجلس و کمیسیون تلفیق روبرو شود.
او در رابطه با طرح مجلس مبنی بر اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و دوگانگی مجلس یازدهم در مذاکره و عدم مذاکره اظهار کرد: هیچ گاه نگفتیم که مخالف مذاکره هستیم شاید از آن همه نماینده یک نماینده گفته باشد، هیچ کس مخالف مذاکره نیست کما اینکه خود مقام معظم رهبری در سخنرانی خود فرمودند که مذاکره معنی اش این است که یک چیز بدهید و یک چیز بگیرید، پس باب مذاکره باز است به شرطی که مصالح عمومی و ملی کشور تأمین شود.
او ادامه داد: با طرح اقدام راهبردی که رأی آورد وارد مذاکره می شویم، با مذاکره مخالف نیستیم قطعا مذاکره باید باشد تا کشور از این بن بست خارج شود و با حفظ منافع ملی، موافق ادامه مذاکرات هستیم.
اسماعیلی در پاسخ به این سوال که با طرح مجلس نگران بازگشت قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران نیستید بیان کرد: این نگرانی را اوایل داشتیم، ولی بعید می دانم که این نگرانی جدی باشد. دولت های غربی متوجه شدند که مردم ایران پشت نظام شان را خالی نمی کنند و تحریم ها دیگر اثر ندارد. مردم این سختی ها را به خاطر نظام تحمل کردند. بعید می دانم قطع نامه های سازمان ملل دوباره برگردد و این بحث تکرار شود.
نماینده حوزه انتخابیه گرمی و دشت مغان ادامه داد: نگرانی برای بازگشت قطعنامه های سازمان ملل وجود ندارد؛ کشورهای امریکایی و اروپایی کلیات نظام دستشان آمده و می دانند که مردم چقدر دلبستگی به نظام، خاک و وطن شان دارند. شهدایی مانند شهید فخری زاده علم مدرن را در ذهن جوانان بومی کردند و عیار ملت ایران به دستشان آمده است. چاره ای ندارند جز اینکه با مذاکره گام به گام پیش بروند و به احتمال قوی پیروز می شویم.

نظرات بسته شده است.