تاريخ انتشار :شنبه 21 ژانویه 2012.::. ساعت : 3:27 ب.ظ
فاقدديدگاه

وزن ایده آل خود را بدانید

درجدول زیر وزن و قد خود را وارد نموده و کلید خاکستری را کلیک کنید تا شاخص توده بدنی (bmi) و وزن مناسب خود را بدست اورید .

محاسبه ي شاخص اضافه وزن
وزن به کيلوگرم
قد به سانتي متر
شاخص توده ي بدني
وزني مناسب شما بايد بين مقادير باشد :

bmi چیست؟

جدول شاخص توده بدن (body mass index )

این شاخص توسط آدولف Quetlet بحرالعلوم بلژیکی در حال توسعه فیزیک اجتماعی تولید شد.برای بدست آوردن این شاخص وزن فرد(کیلوگرم) را بر توان دوم قد او (متر)تقسیم می نماییم.در افراد با وزن و قد مناسب عددی بین 20 -25 بدست می آید.هر چقدر از عدد 25 بالاتر باشد شخص وزن بالاتری دارد .

اگرbmi بین25-30 باشد شخص دارای اضافه وزن می باشد .

اگرbmi بین30-35 باشدشخص چاق(چاقی درجه یک یا پر خطر) است

اگرbmi بین 35-40 باشدشخص چاق (چاقی درجه دویا بسیار پرخطر) است

اگرbmi بیشتر از40باشد شخص خیلی چاق(چاقی مفرط یا بینهایت پرخطر) است

میزان چربی داخل شکم را میتوان با اندازه گیری دور کمر بدست آورد .دور کمر در آقایان بیشتر از 102 و در خانم ها بیشتراز88 سانتی متر نشان از چربی بالای داخل شکم است دور کمر را در سطح خارهای ایلیاک در صفحه موازی با زمین اندازه گیری میشود دور کمر شاخصی از سندرم متابولیک ( مقاومت به انسولین)است دیابت بیماری است که بیشتر با چاقی در ارتباط است و ممکن است 10 – 20 سال بعداز چاق شدن پیدا شود.چاقی با سرطان پستان آندومترو کولون ارتباط زیادی دارد. بعضی دارای عضلات زیادی هستند و به نظر چاق می رسند در حالی که این افراد استخوان بندی درشتی دارند ولی چاق نیستند .

توصیه ما به شما آنست که در مصرف انواع نوشابه و اب میوه های صنعتی،شکلات،آب نبات،شربتها، انواع مربا و شیرینی های خشک و تر که دارای مواد زیاد قندی هستند افراط نکنید.

نظرات بسته شده است.