تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 19 دسامبر 2019.::. ساعت : 11:11 ب.ظ
فاقدديدگاه

مرگ دلخراش کارگر پارس آبادی  با دستگاه پنبه پاک کنی

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، به گفته بختیار پاکمزد این دستگاه طبق توضیحات مسئولان فنی در هر دقیقه در حدود ۷۵۰ دور با تیغه‌ها و سیستم تعبیه شده خود گردش داشته و فعال شدن دستگاه در حین تعمیر باعث بروز این حادثه دلخراش شده است.

کارگران حاضر در محل با وجود اینکه بعد از مشاهده حادثه سریعا برای خاموش کردن دستگاه اقدام می‌کنند اما این اقدام مانع از فوت کارگر نمی‌شود.

سرپرست مدیریت روابط کار اداره‌کل تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: کارگران حاضر در محل با وجود اینکه بعد از مشاهده حادثه سریعا برای خاموش کردن دستگاه اقدام می‌کنند اما این اقدام مانع از فوت کارگر نمی‌شود.

پاکمزد یادآور شد: بازرسان اداره کار بعد از گزارش این اتفاق سریعا به محل حادثه اعزام شدند و بر حسب ماده ۹۱ قانون کار، موارد ایمنی مدنظر در محیط کار مورد بازرسی قرار گرفته و گزارش اولیه آن توسط بازرس قانون کار به مراجع قضایی ارسال شد تا طی آن کارفرما به عنوان مقصر معرفی شود، اما پس از انجام بررسی های جامع اعلام نهایی میزان قصور کارفرما یا کارگر و دیگر موارد طرح شده توسط مراجع قضایی اعلام خواهد شد.

به گفته وی طبق قانون کار و اختیارات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری دلایل این حادثه با دقت انجام می‌پذیرد.

حسین بهمنی، فرمانده انتظامی شهرستان پارس آباد نیز در این خصوص گفت: جسد کارگر حادثه دیده پس از حضور مقام قضایی به سردخانه بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان پارس آباد انتقال داده شده است.

۴۶

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.