تاريخ انتشار :دوشنبه 1 جولای 2019.::. ساعت : 12:58 ق.ظ
فاقدديدگاه

عملیات اجرایی اتصال راه‌آهن پارس‌آباد به آذربایجان آغاز شد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر امروز در نشست با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز که به اردبیل سفر کرده است، اظهار داشت: با هماهنگی جهاد دانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل سیستم اینترنتی نوبت‌دهی در بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکان اردبیل در حال بررسی است که امیدواریم افرادی که به جهت مداوا به ایران سفر می‌کنند رضایت کامل داشته باشند.

وی افزود: با هماهنگی معتبرترین بیمه ایران می‌توانیم بیماران کشور آذربایجان را در مطب‌ها و بیمارستان‌های ایران حمایت کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بازار هدف کالاهای تولیدی در استان، همسایگان شمالی به ویژه جمهوری آذربایجان است، تصریح کرد: استان اردبیل بیشترین مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان را دارد و علاوه بر آن اشتراکات فرهنگی،مذهبی، اجتماعی و زبانی باعث شده ارتباط ما با این کشور خوب و حسنه باشد.

بهنام‌جو وجود آب گرم‌های معدنی در دامنه بلندترین قله شمالغرب کشور را نعمت بزرگی برای مسافران سلامت برشمرد و افزود: گردشگران سلامت کشور آذربایجان می‌توانند از آب‌های معدنی دارای خاصیت درمانی بسیار، واقع در شهرستان‌های سرعین، مشکین‌شهر، نیر و خلخال بهره‌مند شوند.

وی از شروع اتصال عملیات اجرایی راه‌آهن پارس‌آباد به آذربایجان خبر داد و گفت: با اتصال خط ریلی آذربایجان – پارس‌آباد، مطالعات خط ریلی اردبیل به پارس‌آباد نیز تمام شده و در آینده آذربایجان به شبکه سراسری ایران متصل می‌شود.

استاندار اردبیل از راه‌اندازی ایکس ری در گمرک بیله‌سوار خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این سیستم مشکل ترانزیت حل شده و مراودات اقتصادی افزایش می‌یابد.

بهنام‌جو بیان کرد: مسئولان مستقر در گمرک بیله‌سوار چه طرف ایرانی و چه طرف آذربایجانی با ارتباط خوبی که دارند در صورت بروز هرگونه مشکل باید خودشان مرتفع سازند.

وی جامعه هدف صادرات محصولات کشاورزی و تولیدی را کشورهای حاشیه خزر دانست و گفت: تولید محصولات منحصر به‌فرد در دشت مغان و راه‌اندازی بزرگترین سوله‌های گلخانه‌ای می‌تواند بازار جمهوری آذربایجان را پر رونق کند.

نظرات بسته شده است.