تاريخ انتشار :شنبه 23 فوریه 2019.::. ساعت : 11:50 ب.ظ
فاقدديدگاه

بزرگ‌ترین پروژه گلخانه‌ای ایران ‌در بیله‌سوار و پارس‌آباد احداث می‌شود‌

– اخبار استانها –

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنام‌جو ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: تفاهم‌نامه احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح دو هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد امضا و مبادله شد که با این امر زمینه برای توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان‌ها فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح برای افق ۱۴۰۰ هجری شمسی تنظیم شده است که از اهم شاخص‌های مهم این طرح راهبردی می‌توان به نکات مهمی اشاره کرد که تحقق آنها زمینه‌ساز قرار گرفتن شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مسیر توسعه کشاورزی می‌شود.

توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در اردبیل ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کندگشایش روزنه صادرات محصولات گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری به ترکیهفشار‌ نبود تسهیلات ارزان قیمت بر‌ گلخانه‌داران‌ چهارمحال و بختیاری

استاندار اردبیل تحقق بالغ بر ۱۰ هزار نفر اشتغال در زمینه تولید فضای گلخانه‌ای محیط بسته، صرفه جویی در مصرف آب به میزان ۴۲۰ میلیون متر مکعب در طول سال، افزایش تولید بیش از ۷۰۰ هزار تن در تولید محصولات کشاورزی استان و توسعه بازرگانی و زمینه ورود به محصولات گلخانه‌ای با برند تجاری استانی ر از مزایای راه‌اندازی این شهرک‌ها عنوان کرد.

بهنام‌جو  افزود: فراهم‌سازی زمینه‌های هرچه بیشتر و مناسب‌تر برای صنایع بسته‌بندی و درجه بندی با محوریت صادرات و ارزآوری و تولید صادرات محور از دیگر اهداف این پروژه مهم ملی است که تلاش و جدیت بر اجرای این طرح به شکل مناسب و شایسته است.

استاندار اردبیل با اشاره به دیگر فواید مهم این طرح گفت: این طرح بزرگ‌ترین پروژه گلخانه‌ای کشور محسوب می‌شود که در اراضی شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد احداث خواهد شد که برای تعداد ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم  اشتغال ایجاد خواهد شد.

نظرات بسته شده است.