تاريخ انتشار :سه‌شنبه 7 فوریه 2017.::. ساعت : 6:46 ب.ظ
فاقدديدگاه

پروژه پایاب سدخداآفرین مشکل اشتغال در بیله‌سوار را حل می کند

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، آرام حلیم عصر سه شنبه در افتتاح مرکز بهداشت و درمان و برخی پروژه های روستایی در بیله سوار اضافه کرد: پروژه  پایاب سدخداآفرین بزرگترین پروژه اجرایی در شمال استان اردبیل و حتی شالغرب کشور بوده و در بحث اقتصادی و کشاورزی می تواند منطقه را متحول کند.

وی با اشاره به اهمیت این طرح در بخش های مختلف تاکید کرد: این پروژه ۶۲ هزار هکتار از مراتع شهرستان های بیله سوار و پارس آباد را به سیستم های آبیاری نوین تبدیل و برای ۲۶ هزار نفر در منطقه اشتغالزایی فراهم خواهد کرد.

فرماندار بیله سوار تخصیص و هزینه کرد اعتبار یک میلیارد دلاری از سوی دولت برای اتمام این پروژه را یادآور شد و ادامه داد: ۷۵ درصد این پروژه در حوزه شهرستان بیله سوار بوده و بی شک اتمام آن می تواند اقتصاد شمال استان را شکوفا کند.

وی با بیان اینکه این پروژه در سال ۹۷ تکمیل خواهد شد، افزود: با اتمام این پروژه تولید محصولات کشاورزی در شهرستان بیله سوار بالغ بر یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.

حلیم در عین حال به اکتشاف و استخراج نفت مغان به عنوان دیگر ظرفیت اقتصادی منطقه اشاره کرد و بیان داشت: مساله نفت مغان بحث مهمی است و در این راستا اکتشاف و استخراج آن از مهمترین برنامه های دولت در منطقه می باشد.

وی با اشاره به شناسایی شش چاه نفت در این شهرستان ابراز امیدواری کرد که با همکاری دولت و مجلس در آینده شاهد ورود شرکت های اکتشافی و استخراجی و بهره برداری از این نعمت خدادادی باشیم.

فرمادار بیله سوار همچنین این شهرستان را با دارا بودن گمرک پایانه مرزی فعال از ظرفیت های اقتصادی در استان و کشور دانست و تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدت دولت یازدهم تاکنون ۱۴۰میلیون دلار محصولات از طریق مرز بیله سوار صادر و ۱۲میلیون دلار وارد شده که این آمار نشان می دهد صادرات در این مدت ۱۱ برابر بیشتر از واردات بوده است.

در این مراسم بزرگترین مرکز بهداشت و درمان روستایی استان اردبیل در روستای بابک بخش مرکزی شهرستان بیله سوار با اعتبار پنج میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

نظرات بسته شده است.