تاريخ انتشار :چهارشنبه 12 جولای 2017.::. ساعت : 10:51 ق.ظ
فاقدديدگاه

توضحاتی پیرامون قتل فجیع آتنا ۷ساله اززبان نماینده مردم پارس اباد

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس گفت: در بین بازداشت‌شدگان شخص معتادی نیز وجود داشت که خود را حلق‌آویز کرده بود و همین مساله در روند پرونده تاثیر گذاشت.
به گزارش شهریمیز به نقل از اعتدال به نقل از ایلنا، پدر آتنا دستفروشی می‌کرد. آتنا گاهی به او کمک می‌کرد، روز حادثه هم آتنا کنار بساط پدرش بود؛ اما برای استفاده از دستشویی یا خوردن آب چند لحظه‌ای از پدر دور می‌شود و دیگر برنمی‌گردد. پس از اینکه خانواده موفق به یافتن آتنا نشدند عکس او در شبکه‌های اجتماعی و شهرهای نزدیک دست به دست می‌شود به امید اینکه خبری از او در اختیار خانواده‌اش قرار گیرد؛ اما سه هفته بعد جسد او در یک بشکه پلاستیکی پر از خاک پیدا شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد او در همان زمانی که ناپدید شده بود، به قتل رسیده است.
شکور پورحسین (نماینده مردم پارس‌آباد) در مجلس شورای اسلامی در رابطه با این حادثه گفت: جنایتی هولناک در پارس‌آباد اتفاق افتاد که پس از سه هفته کشف شده است. دختر بچه‌ای هفت ساله در ابتدا گم می‌شود و این مساله با تلاش نیروهای امنیتی،نظامی و اطلاعاتی پیگیری می‌شود. با توجه به اینکه ۱۵ سال در مسند قضاوت بودم نقطه نظراتی را در این رابطه به اطلاع دوستان رساندم؛ متاسفانه بعد از سه هفته جسد این کودک کشف شد؛ البته عده‌ای در این خصوص دستگیر شده بودند. مظنون اصلی نیز بازداشت شده بود اما دلایل محکمی برای متهم کردن او وجود نداشت.
او افزود: در بین بازداشت‌شدگان شخص معتادی نیز وجود داشت که خود را حلق‌آویز کرده بود و همین مساله در روند بررسی پرونده تاثیر گذاشت؛ چراکه این سوال به وجود آمد که این شخص چرا خود را بعد از رسیدن مامورها حلق‌آویز کرده است. ماموران نیروی انتظامی با سگ‌های زنده‌یاب در حال بررسی محل بودند که متوجه حلق‌آویز شدن این شخص در حیاط خانه خود شدند. این اتفاق؛ یک معما برای مقامات پیگیری کننده بود.
او تاکید کرد: دوربین یکی از مغازه‌ها لحظه‌ای که آتنا از بساط پدرش دور می‌شد را ضبط کرده بود؛ اما دوربین بانکی که در همان مسیر و چندین متر آن‌طرف‌تر بود؛ تصویری از دختربچه ضبط نکرده بود. دختربچه در فیلم از کنار مغازه رد نمی‌شود و به همین خاطر به صاحب مغازه رنگرزی مشکوک می‌شوند که او را دستگیر و مورد بازجویی قرار می‌دهند.
او در پاسخ به این سوال که بررسی دوربین‌های بانکی و شناسایی مظنون و همچنین پیدا کردن جسد دخترک چرا سه هفته طول کشیده است، بیان داشت: بعضی از فیلم‌ها را برای ریکاوری کردن فرستاده بودند اینها تنها سرنخ بودند اما مدارک کافی برای مقام قضایی به صورت جدی نبود تا طرف را متهم کند. پرونده چند بعدی بود که باید از چند جهت بررسی می‌شد باید دلایل و مدارک کافی باشد تا فرد بازداشت و بازجویی شود.
نماینده مردم پارس‌آباد در پاسخ به این سوال که از زمان بررسی فیلم تا بازداشت فرد چه زمانی صرف شده است، بیان داشت: فیلم دیگری نیز باید موردبررسی قرار می‌گرفت که مربوط به مغازه روبرویی بود اما صاحب مغازه در مسافرت به سر می‌برد برای همین بعد از بازگشت این فرد؛ فیلم‌ها مورد بررسی قرار گرفت. بررسی‌های بیشتر موجب شک بیشتر به فرد رنگرز شد. البته فیلم دلیل محکمی نبود. در این مدت‌ ۲بار دستور بازرسی مغازه و محل زندگی مظنون پرونده صادر شد. مأموران با حکم قضایی راهی آنجا شدند و همه جا را با دقت گشتند اما هیچ سرنخی به‌دست نیامد تا اینکه بعد از کشف جسد در نزدیکی خانه متهم؛ دلیل محکمی علیه او کشف شد. البته اقرار این فرد کفایت نمی‌کند و باید مقرون به صحت می‌بود. در بحث قتل‌ها و جنایت‌ها باید مقام قضایی بازجویی‌ها را با آرامش انجام دهد دلایل و مدارک جمع‌آوری شود تا در مراحل بعدی پرونده از دادگاه به دادسرا برنگردد و حکم محکم و قابل اجرا باشد.
او در پایان تاکید کرد: روح پرتلاطم و ناآرام خانواده آتنا و همچنین مردم پارس‌آباد نیازمند بررسی‌های دقیق و حکمی قابل اجراست. این حادثه امنیت روانی منطقه را زیر سوال برده است و امیدواریم که دستگاه قضایی با دقت و سرعت بیشتر این پرونده را به نتیجه برساند.
لازم به ذکر است که حادثه اخیر؛ احساسات مردم شهر پارس‌آباد مغان در اردبیل را به شدت جریحه‌دار کرده است. تا جایی که اهالی پارس‌آباد در واکنش به این حادثه تکان‌دهنده با تجمع در محل ناپدید‌شدن آتنا خواهان اشد مجازات برای عامل این جنایت شده‌اند. مردم خشمگین با حمله به محل کار قاتل، مغازه او را به آتش کشیدند. گزارش‌های رسیده خبر از ایجاد جو امنیتی در این شهر دارد.

نظرات بسته شده است.