تاريخ انتشار :چهارشنبه 12 جولای 2017.::. ساعت : 10:47 ق.ظ
فاقدديدگاه

واگذاری کشت و صنعت مغان نیازمند بررسی دقیق است

محمد فیضی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:براساس اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت های دولتی و موسسات عمومی می توانند به بخش خصوصی واگذار شوند و شرکت کشت وصنعت مغان هم از این قاعده مستثنی نیست.
وی اضافه کرد: در مورد واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان موافق یا مخالف واگذاری آن به بخش خصوصی نیستم اما معتقدم باید در واگذاری این شرکت نهایت دقت و بررسی لازم از سوی کارشناسان صورت بگیرد تا مبادا سرنوشت آن به سرنوشت دیگر شرکت های واگذار شده در کشور دچار نشود.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث واگذاری این شرکت به بخش خصوصی هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم سرمایه گذاری که می خواهد در این شرکت سرمایه گذاری کند واقعا می تواند شرکت مدیریت کرده و زنده نگه دارد.
وی ساماندهی و تقویت مدیریت شر کت کشت و صنعت مغان را ضروری خواند و افزود: تنها راهکار تقویت این شرکت واگذاری به بخش خصوصی نیست بلکه می توان برای تقویت و توسعه این شرکت مدیریت آن را تقویت کرد.
فیضی گفت: این شرکت باید به عنوان یک شرکت موفق و کارآمد در سطح کشور و خاورمیانه تبدیل شود و در این صورت است که می توان شاهد رشد و شکوفایی در عرصه کشاورزی در دشت زرخیر مغان بود .
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزایش مکانیزاسیون شرکت و تغییر رویه آبیاری ، کشاورزی دقیق ، توسعه گلخانه ، توسعه باغ ها ، تولید زیتون و روغن زیتون ، توسعه تولید گیاهان دارویی ، تولید نهال و بذر و ایجاد زنجیره های تولید و اشتغال و کارآفرینی را برای تداوم توسعه شرکت کشت و صنعت مغان موثر دانست.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، دو هزار و ۶۰۰ هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چندین واحد تولیدی دیگر، از شرکت های منحصر به فرد کشور محسوب می شود.
این شرکت در شهرستان پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل واقع است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

نظرات بسته شده است.