تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 14 اکتبر 2010.::. ساعت : 11:05 ب.ظ
فاقدديدگاه

براي اولين بار در پارس آباد مغان عمل ترميم جراحت قلب با موفقيت انجام شد

 پارس آباد مغان ، اردبيل – براي نخستين بار عمل ‘ توراكوتومي’ اورژانسي به منظور ترميم جراحت و پارگي قلب يك مرد بيمار 29ساله با موفقيت توسط يك جراح عمومي بيمارستان امام خميني (ره) اين شهرستان انجام شد .

 

دكتر ضياء دادگر جراح و پزشك معالج اين بيمار گفت : عليرغم نبود ست توراكوتومي و امكانات بيهوشي ، تشخيص سريع تامپوناد قلبي ، تلاش و حضور به موقع تيم پزشكي و درمان دقيق سبب شد اين عمل كه با ريسك بالايي همراه بود با موفقيت صورت گيرد .

وي كه در گذشته دو عمل توراكوتومي نيز براي ترميم پارگي ريه در اين بيمارستان انجام داده است ، اضافه كرد : اين اولين بار است كه عمل جراحي براي ترميم پارگي قلب در اين منطقه صورت مي گيرد . به گفته وي حال عمومي و وضعيت اين مرد پس از عمل جراحي خوب و رو به بهبودي است .

وي با بيان اينكه در صورت تعلل و تاخير در عمل جراحي و اعزام به مركز استان ، صد در صد اين بيمار جان خود را از دست مي داد ، اظهار داشت : در اين منطقه پزشكان و جراحان حاذق و توانمند زيادي وجود دارد كه در صورت تجهيز اين بيمارستان به امكانات و تجهيزات پزشكي ، درماني و جراحي از جمله لاپاراسكوپي و لوازم جراحي دست و عروق ، بسياري از عمل هاي جراحي در اين منطقه انجام مي شود .او تاكيد كرد : درصورت تامين امكانات لازم جراحي ، ديگر نيازي به اعزام بيماران منطقه به مركز استان نخواهد بود . به گزارش ايرنا ، دكتر ضياء دادگر از پزشكان بومي منطقه است و بيش از 13سال سابقه طبابت دارد .

 

                                        منبع :ایرنا

نظرات بسته شده است.