تاريخ انتشار :سه‌شنبه 20 ژوئن 2017.::. ساعت : 9:14 ب.ظ
فاقدديدگاه

کشاورزان با آتش زدن کاه و کلش به مزارع آسیب وارد نکنند

فرهاد عبدالعلی پور روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نمین با اشاره به اینکه با آغاز برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو در شهرستان تعدادی از کشاورزان اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی می کنند گفت: این کار باعث کاهش حاصلخیزی و افزایش درصد فرسایش خاک شده و آلودگی هوا و محیط زیست را نیز بدنبال دارد.
وی با بیان این مطلب که آتش زدن کاه و کلش مزارع در بسیاری از مواقع باعث سرایت آتش به پوشش گیاهی طبیعی اطراف مزارع می شود افزود: این عمل نه تنها به از بین رفتن پوشش گیاهی منجر می شود بلکه با سلب امنیت گونه های متفاوت حیات وحش به ایجاد اختلال جدی در حیاتشان می انجامد.
فرماندار نمین در ادامه بر ضرورت تشکیل گروههای اضطرار و گروه های واکنش سریع به منظور مقابله با آتش سوزی در عرصه های طبیعی و اقدام به موقع در زمان وقوع حریق تاکید کرد.
عبدالعلی پور با تاکید بر اینکه تمام روسای ادارات و دستگاه های اجرایی با شناسایی امکانات و نیازمندی ها، آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران را داشته باشند گفت: دو عامل سرعت و زمان در مدیریت بحران نقش اساسی و کلیدی ایفا می کنند.
وی در ادامه افزود: باید در بخش هایی که مشکل و آسیبی وجود دارد شناسایی های لازم صورت گرفته و نگذاریم وقتی مشکل وارد مرحله بحران شد آن را بررسی کنیم ،چون خطر این کار می تواند جبران ناپذیر باشد.
فرماندار نمین با اشاره به اینکه حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی قابل پیش‌بینی نیست اظهار داشت:افزایش توانمندی و حفظ آمادگی عموم مردم به‌منظور رویارویی با حوادث و بلایای طبیعی جهت مقابله یک اصل مهم و ضروری بوده و در این راستا باید به آموزش و فرهنگ‌سازی توجه داشت.
نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل واقع می باشد. این شهرستان دارای پوشش جنگلی و مراتع غنی می باشد.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۶/۷۱۲۰

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.