تاريخ انتشار :چهارشنبه 7 ژوئن 2017.::. ساعت : 8:10 ق.ظ
فاقدديدگاه

۱۴ هزار تن کلزا در شهرستان پارس‌آباد تولید می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی‌اکبر حسنیان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی تولید و برداشت کلزا از اراضی کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۶ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت کلزا رفته است که پیش بینی می‌کنیم از این میزان سطح زیر کشت، بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت کنیم.

وی افزود: مراکز خرید کلزا در این شهرستان از ۱۳ خردادماه فعالیت خود را آغاز کرده است که کلزاکاران می‌توانند بدون هیچ گونه معطلی و تاخیر محصول برداشت شده  خود را به این مراکز خرید تحویل دهند.

حسنیان گفت: تعداد ۲ مراکز خرید کلزا برای خرید محصول تولیدی کشاورزان از ۱۳ خردادماه به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که این مراکز خرید به ازای هر کیلوگرم محصول تحویلی کلزا مبلغ ۲ هزا رو ۷۸۳ تومان به کلزاکاران پرداخت خواهد کرد و کلزاکاران باید به این نکته توجه داشته باشند که حداکثر رطوبت برای خرید محصول کلزا ۲۰ درصد تعیین شده و رطوبت بالای این میزان از کشاورزان خریداری نخواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: دولت بسته‌های حمایتی ویژهای شامل بیمه رایگان، اعطای تسهیلات بانکی سرمایه در گردش و خرید تضمینی برای زراعت محصول کلزا در نظر گرفته است که به همین خاطر از کشاورزان منطقه درخواست می‌کنیم به منظور استفاده از تسهیلات در نظرگرفته شده سطح زیر کشت این محصول را در سال آتی بیش از پیش افزایش دهند تا بتوانیم با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی موجبات قطع وابستگی واردات انواع روغن های نباتی به کشور را فراهم کنیم.

پیش‌بینی تولید بیش از ۶۰۰۰ تن دانه روغنی کلزا در بیله‌سوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار نیز اظهار کرد: برای افزایش تولید محصول کلزا با توجه به صرفه اقتصادی آن برای کشاورزان پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت این محصول  در شهرستان بیله‌سوار در سال آتی  به بیش از ۴ هزار هکتار افزایش یابد کهدر حال حاضر سطح قابل برداشت کلزا در این شهرستان دو هزار و ۳۳۱ هکتار است که پیش بینی می‌شود ازاین میزان سطح بیش از ۶ هزار تن محصول کلزا برداشت شود.

ربعلی جهانی تصریح کرد: مرکز خرید کلزا در این شهرستان از ۱۳ خردادماه فعالیت خود را آغاز کرده استو انتظار می‌رود کلزاکاران محصولات خود را با رطوبت تعیین‌شده حداکثر ۲۰ درصد به مراکز خرید عرصه کنند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

نظرات بسته شده است.