تاريخ انتشار :جمعه 2 ژوئن 2017.::. ساعت : 1:31 ب.ظ
فاقدديدگاه

تداوم پاکسازی پوستر تبلیغاتی در اردبیل/شعار آبکی نامزدها رنگ باخت

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، با وجود اینکه شهرداری اردبیل پیش از آغاز رقابت های تبلیغاتی برای نصب پوستر انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اردبیل مکان های مشخصی را تدارک دید اما به نظر می‌رسد، علاقه‌مندی اغلب نامزدها به نصب پوستر در مکان‌های نامتعارف و هنجارشکنی به مراتب بیشتر بود.

بطوریکه در کنار نصب پوستر در جایگاه‌های مشخص، پوستر نامزدهای تبلیغاتی از پل‌های عابر پیاده، بدنه پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی، کف خیابان‌ها، دیوار خانه‌های مسکونی، دیوار اماکن عمومی، پایه پل‌های غیر هم‌سطح و حتی تیرهای چراغ‌برق سر درآورده است.

برخی نامزدهای شوراها در حالی در زمان تبلیغات حداکثر تلاش خود را برای بهتر دیده شدن و بیشتر دیده شدن به کار گرفتند که همگی با شعار عمران و آبادانی و توسعه شهر اردبیل به انتخابات آمده بودند و امروز تلاش برای جبران خسارت آن ها به در و دیوار شهر به قوت خود باقی است.

پاک‌سازی پوسترها به دلیل نصب در مکان نامتعارف به مدت ۹ روز است که بخشی از انرژی و تلاش مأموران خدمات شهرداری را به خود اختصاص داده و متأسفانه به دلیل سطح تخریب هنوز به اتمام نرسیده است.

مأموران شهرداری با کاردک و هر ابزاری که در اختیار داشته‌اند تلاش کرده‌اند چهره شهر را به وضعیت عادی خود باز گردانند اما همچنان در جای جای شهر می‌توان اثرات پوسترهای تبلیغاتی را مشاهده کرد.

یکی از شهروندان به خبرنگار مهر گفت: جای تعجب است که نامزد شورایی که نتوانسته هواداران خود را برای نصب اصولی پوستر تبلیغاتی خود متقاعد کند، ادعای عمران شهر را دارد.

نظری تصریح کرد: متأسفانه برخی فعالان ستادها حتی از درب منازل مسکونی و دیوارهای عمومی شهر نیز نگذشته اند و پوستر نامزد مورد طبع خود را همه جا چسبانده‌اند.

وی با ابراز تأسف از عدم رعایت مقدمات حفاظت از شهر و آبادانی آن تأکید کرد: برخی نامزدها بدون توجه به خسارت وارده اقدام به تبلیغ خود کرده‌اند.

در عین حال معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: با وجود تلاش گسترده هنوز عملیات پاک‌سازی پوسترهای تبلیغاتی انتخاباتی سطح شهر اردبیل به اتمام نرسیده است.

شهرام لازمی زارع با اشاره به بسیج نیروهای شهرداری برای پاک‌سازی شهر اردبیل و برگرداندن به وضعیت عادی اضافه کرد: همچنان مأموران شهرداری مشغول پاک‌سازی پوسترهای تبلیغاتی هستند.

وی تأکید کرد: با وجود اینکه از ابتدای مهلت قانونی تبلیغات جایگاه‌های تبلیغ هم برای انتخابات شوراها و هم انتخابات ریاست جمهوری تدارک دیده شده بود، اما خارج از جایگاه‌ها شاهد نصب بنر و پوستر هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل  تأکید کرد: متأسفانه برخی طرفداران نامزدها پوسترهای تبلیغاتی را بر روی دیوارها، تیر برق‌ها و پل‌های سطح شهر نصب کرده‌اند.

لازمی زارع با بیان اینکه ساعت‌ها زمان صرف این پاک‌سازی شده است، اضافه کرد: تمامی این زحمات در حالی است که جایگاه‌هایی برای نصب پوستر نامزدها تدارک دیده شده بود.

با گذشت ۹ روز از انتخابات و فروکش تب و تاب شاید بهتر آن باشد که نامزدهای انتخاباتی به خود آمده و به عنوان یک شهروند آنچه را برای بهتر دیده شدن خود، برای شهر رقم‌زده‌اند مرور و ارزیابی کنند.

از سوی نامزدهای منتخب نیز می‌بایست پاسخگوی افکار عمومی بوده و فعالیت حرفه‌ای خود را بر اصل رعایت حقوق شهروندان و آبادانی شهر قرار دهند.

نظرات بسته شده است.