تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 24 ژانویه 2013.::. ساعت : 4:26 ب.ظ
فاقدديدگاه

نمی‌شود بهترین غذا را بخوریم و به مردم بگوییم تحمل کنید

n00184912-bاگر پول نیست باید برای همه نباشد/نمی شود مجلس، دولت، قوه قضاییه و گردن کلفت‌ها یک سفره‌ای رابرای خود پهن کنند و بهترین غذا را بخورند و بعد به مردم بگویند که مشکل اقتصادی داریم و شما باید فعلا تحمل کنید/طریقت در ۶دقیقه فقط می‌تواند یک ساختمان را منفجر کند.

آفتاب: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت: اگرقراراست بودجه وزارت بهداشت درسال ۹۲انقباضی باشد باید بودجه سایر وزارت خانه‌ها نیز انقباضی باشد.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد اظهارات اخیر معاون پارلمانی وزارت بهداشت مبنی بر انقباضی بودن بودجه وزارت بهداشت در سال ۹۲ مطابق با سیاست اقتصاد مقاومتی و شرایط تحریم گفت: ‌اگر کمبود بودجه هست اثرش باید درهمه بخش‌ها ظاهر شود نه اینکه تنها یک عده این کمبود‌ها را تحمل کنند.

پزشکیان با ابراز تاسف ازاینکه دولت قانون رابه طور سلیقه‌ای اجرا می‌کند، افزود: دولت یک ماه پیش باید لایحه بودجه را به مجلس تحویل می‌داده است اما هنوز اقدام به این کار نکرده است و این خود یک تخلف است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: جالب اینجا است که دولت ادعا می‌کند پاسدار قانون اساسی است درحالی خود به قانون پایبند نیست و هر طور که می‌خواهد قانون را اجرا می‌کند.

پزشکیان با تاکید براینکه اگر پول نیست باید برای همه نباشد، افزود: ‌ نمی شود مجلس، دولت، قوه قضاییه و گردن کلفت‌ها یک سفره‌ای رابرای خود پهن کنند و بهترین غذا را بخورند و بعد به مردم بگویند که مشکل اقتصادی داریم و شما باید فعلا تحمل کنید.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس تاکید کرد: اگر قرار است تحمل بشود همه باید تحمل کنند نه اینکه یک عده‌ای خود را کنار بکشند و بگویند اوضاع اقتصادی خراب است و مردم باید تحمل کنند بلکه کسانی که این را می‌گویند باید خود نیز این وضع را تحمل کنند.

وی بابیان اینکه اگر فراوانی باشد همه باید در این فراوانی سهیم باشند، خاطرنشان کرد:‌‌ همان پول کمی که داریم باید سهم سلامت را درست تخصیص بدهیم به طوری که سفره‌ای را پهن و همه از آن بهره ببرند ودراین صورت است که کمبود‌ها برای همه عادلانه تقسیم می‌شود.

پزشکیان خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای سهم زیادی بگیرند و سهم کمی را به مردم اختصاص دهند غیر قابل تحمل است و اینجاست که برای مردم سوال ایجاد می‌شود.

وی با تاکید براینکه دولت به جای اینکه پول در جیب مردم بگذارد و هر طور دلش می‌خواهد خرج کند، باید قسمتی از پول را در جایی ذخیره کند که وقتی مردم نیاز دارو و درمان دارند جوابشان را بدهد و پاسخ درد‌ها و نیاز‌هایشان باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرپرست جدید وزارت بهداشت می‌تواند مشکلات این وزارتخانه را تا حدی مرتفع کند، افزود: هیچ مدیری نمی‌تواند در عرض شش ماه مشکلات یک وزارتخانه را برطرف کند زیرا برای تدوین یك برنامه درست بایدحداقل ۶ ماه وقت گذاشته شود.

پزشکیان اظهارات طریقت منفرد مبنی براینکه “در شش ماه که سهل است در شش دقیقه می‌توان خیلی کار‌ها را انجام داد” را شوخی توصیف کرد و افزود: اگر قرار بر اصلاح امور است نمی‌دانم در ۶دقیقه چه چیزی را می‌خواهند اصلاح کنند زیرا دراین مدت حتی یک دیوار هم نمی‌شود زد اما در ۶دقیقه یک ساختمان را می‌توان منفجر کرد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس تاکیدکرد: اگر دولت قانون برنامه پنجم توسعه را اجراکند، مشکلات حوزه بهداشت و درمان حل می‌شود.

وی در خاتمه در واکنش به شایعه برکناری شیبانی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: من در این مورد چیزی نمی‌دانم اما هیچ چیزی از این مجموعه بعید نیست.

نظرات بسته شده است.