تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 13 ژوئن 2013.::. ساعت : 8:34 ق.ظ
فاقدديدگاه

زیباکلام: کار در دور اول تمام است

zibakalam1مواضع آقای قالیباف خیلی مورد تایید اصول گرایان نیست. آقای قالیباف بیشتر با نیروهای تکنوکرات که هم اکنون در شهرداری تهران همکار ایشان هستند نزدیک است.

شبکه ایران – در گفتگو با دکتر صادق زیبا کلام به بررسی آخرین تحولات انتخابات و آرایش انتخاباتی گروه های سیاسی پرداختیم. در ادمه مشروح گفتگوی کوتاه اما جذاب را به خوانندگان عزیز تقدیم می نماییم

با توجه به اخبار رسانه ها احتمال انصراف دکتر ولایتی را چگونه ارزیابی می کنید؟

تصور نمی کنم دکتر ولایتی کناره گیری کنند بخاطر اینکه اصولگرایان شامل یک طیف هستند که در برگیرنده سلایق متضادی می شوند.بنابراین ما با تا یک حزب سیاسی منسجم و با برنامه و دارای رهبری واحد روبه رو نیستیم.

برای همین شما در طیف اصول گرایان افراد رادیکال و افراطی را مشاهدهمی کنید که دکتر جلیلی این بخش از اصول گرایان را نمایندگی می کند و از طرف دیگر اصول گرایان متعادل و میانه رو که حول گزینه دکتر ولایتی جمع شده اند. برای همین بعید می دانم دکتر ولایتی به نفع نامزد دیگری کنار بکشد.

احتمال کنار کشیدن دکتر ولایتی به نفع آقای دکتر قالیباف را چقدر جدی می دانید؟

مواضع آقای قالیباف خیلی مورد تایید اصول گرایان نیست. آقای قالیباف بیشتر با نیروهای تکنوکرات که هم اکنون در شهرداری تهران همکار ایشان هستند نزدیک است.

چنانچه آقای قالیباف به ریاست جمهوری برسد از همین نیروهای تکنوکرات استفاده خواهد کرد. به همین خاطر آقای قالیباف از ابتدای سال زیاد چهره ای اصول گرا از خود به نمایش نگذاشت.  برای همین از نظر طیف اصول گرایان ایشان مومن به ارزش های اصول گرای نیست و جزو نیروهای اصیل این جریان محسوب نمی شود.

به نظر شما آیا رقابت به دور دوم خواهد رفت ؟

احتمالا رقابت به دور دوم خواهد رفت. البته اگر موجی که در حمایت از دکتر روحانی به راه افتاده است به همین شکل به جلو برود دکتر روحانی کار را در مرحله اول تمام می کند.

به نظر شما اگر انتخابات به مرحله دوم برود شانس کدام یک از نامزد ها بیشتر است؟

من معتقد بودم با توجه به عملکرد مثبت آقای قالیباف در شهرداری تهران شانس بالایی برای رفتن به دور دوم داشتند اما بعد از مناظرات به علت کمرنگ شدن پایبندی دکتر قالیباف به ارزشهای اصو ل گرایی و موازین اصولی شانس دکتر ولایتی افزایش یافته است.

به نظر شما دکتر جلیلی شانسی برای حضور در مرحله دوم رقابت ها ندارند؟

پایگاه رای دکتر جلیلی ثابت است و تنها از سوی جریانات تندرو و رادیکال در جناح اصول گرا حمایت می شوند. از همین رو من شانس زیادی برای ایشان متصور نیستم. از طرف دیگر با توجه به عدم حمایت دکتر احمدی نژاد از نامزد خاصی قصد دارند به اصول گرایان ثابت کنند پیروزی او در سال 84 و 88 بدون کمک و دخالت اصول گرایان بوده است.

 

 

 

نظرات بسته شده است.