تاريخ انتشار :سه‌شنبه 9 می 2017.::. ساعت : 6:40 ق.ظ
فاقدديدگاه

سالانه ۲ میلیون تن پسماند کشاورزی در اردبیل تولید می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، محمد خداپرست صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: میزان تولید پسماند شهری در استان ۷۵۰ تن در روز است که به عبارتی سرانه تولید پسماند ۸۵۰ گرم در روز محاسبه شده است.

وی افزود: علاوه بر این سالانه دو هزار و ۸۰۰ تن پسماند پزشکی، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن پسماند کشاورزی، ۱۴ هزار تن پسماند صنعتی و ۱۶۷ تن پسماند ویژه در اردبیل تولید می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان در خصوص برنامه‌های مدیریت پسماند استان اضافه کرد: به منظور راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز و تولید کمپوست، مجوز زیست‌محیطی صادر شده و این کارخانه می‌تواند ۶۰ درصد از زباله تولیدی استان را مدیریت کند.

وی به تشکیل کمیته‌های پسماند شهری اشاره کرد و گفت: مطالعه طرح جامع مدیریت پسماند شهرهای بزرگ نیز انجام شده است.

خداپرست انجام برنامه‌های پاکسازی مناطق مختلف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد پسماند بیمارستانی استان بی‌خطر سازی می‌شود.

به گفته مدیرکل محیط‌زیست استان در بحث پسماند کشاورزی، تشکیل کلاس‌های آموزشی و ترویجی و نظارت بر جمع‌آوری پسماندهای ویژه کشاورزی از جمله این برنامه‌ها است.

وی تأکید کرد: در سال جاری مطالعه طرح جامع مدیریت پسماند تمامی شهرها و احداث نیروگاه تولید برق از زباله در کنار اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار است.

نظرات بسته شده است.