تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 7 آوریل 2016.::. ساعت : 11:44 ب.ظ
فاقدديدگاه

گندمكاران خسارت دیده از آتش سوزی در بیله سوار مغان تسهیلات كم بهره می گیرند

آرام حلیم فرماندار پنجشنبه در جلسه كارگروه كشاورزی شهرستان بیله سورا مغان گفت: پارسال بیش از 500هكتار از گندمزارهای بیله سوار مغان دچار آتش سوزی شده بودند كه با پیگیری های انجام شده برای هر هكتار از زمین های خسارت دیده مبلغ 40میلیون ریال تسهیلات وام كم بهره در نظر گرفته شده و در اوایل هفته آینده از طریق بانك های كشاورزی استان پرداهت می شود.
وی با اشاره به اینكه امسال 87هزار هكتار از زمین های كشاورزی شهرستان به كشت گندم اختصاص یافته است، بر لزوم برگزاری جلسه مدیریت بحران در خصوص اقدامات پیشگیری از هر گونه حوادث احتمالی آتش سوزی در مزارع شهرستان تاكید نمود.
فرماندار بیله سوار مغان ، عمل به اقتصاد مقاومتی را در گرو توسعه بخش كشاورزی منطقه دانست و دانش بنیان كردن كشاورزی را از اولویتهای توسعه شهرستان ذكر كرذ.
به گزارش شهریمیز به نقل از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار، حلیم با اشاره به اینكه شهرستان بیله سوار نقش تایین كننده ای در توسعه اقتصادی و امنیت غذایی استان و كشور دارد؛ گفت: كشاورزی حلال ترین و پایدارترین شغل است واستعداد خاكی منطقه و مرغوبیت محصولات برداشتی ارزشمندی شغل كشاورزی را در كنار تلاش و زحمت كشاورزان دو چندان كرده است.
وی افزود: بهره گیری صحیح و حداكثری از منابع آبی می تواند تحول بزرگی در كشاروزی منطقه ایجاد كند و اجرای كامل طرحها و مصوبات كارگروه توسعه بخش كشاورزی می تواند به توسعه فعالیتها و بهبود آن تاثیر گذار باشد.  درسالی كه به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده، جهاد كشاورزی همچون گذشته نسبت به خدمت رسانی به بهره برداران بخش كشاورزی در راستای اشتغالزایی مولد و توسعه پایدار كشاورزی گام بردارد.
جهانی مدیر جهاد كشاورزی شهرستان بیله سوار نیز گفت:اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در حوزه جهاد كشاورزی استان امسال برگزار شد و اقتصاد مقاومتی در حوزه شهرستان عملا در بخش كشاورزی تجلی می یابد
وی با اشاره به اینكه وضعیت رشدی مزارع گندم امسال مطلوب است گفت:بررسی های كارشناسی برای مقابله با آفات مزارع و همچنین مبارزه با علف های هرز در حال اجرا است و با اقدامات صورت گرفته شده بیش از 85درصد از علف های هرز مزارع از بین خواهد رفت.
وی با بیان اینكه علف های هرز مزارع گندم سبب عدم رشد مناسب گیاه و كاهش عملكرد محصول می شود، گفت: فرودین، بهترین زمان مناسب برای مبارزه با علف های هرز در مزارع است.
وی همچنین افزود:در جهت توسعه دانه های روغنی،طرح تمهیداتی صورت گرفته شده است كه 1500هكتار از زمین های شهرستان به كشت این محصولات اختصاص یابد و مزارع پمپاژ8 مناسب ترین محل برای كشت كلزا می باشد.
جهانی با اشاره به اینكه 800هكتار از اراضی شهرستان به كاشت كلزا اختصاص یافته است گفت: شهرستان بیله سوار دركشت محصولات روغنی جزو شهرستانهای فعال بوده و پیش بینی می‌شود با توسعه همه‌جانبه اراضی و سطح زیر كشت این محصولات بتوان در آینده ظرفیت را در این زمینه ارتقا داد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل واقع است.
6016

نظرات بسته شده است.