تاريخ انتشار :یکشنبه 3 آوریل 2016.::. ساعت : 10:35 ب.ظ
فاقدديدگاه

الهام علی اف: باکو خواهان حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ است

به گزارش شهریمیز به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سایت رسمی ریاست جمهوری آذربایجان، “الهام علی اف،” رییس جمهوری این کشور این سخنان را در اجلاس شورای امنیت ملی آذربایجان که در رابطه با حادثه روز گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ برگزار شده بود، عنوان کرد.

رییس جمهوری آذربایجان اشغال بخشی از سرزمین‌های یک کشور از سوی کشور همسایه در قرن بیست و یکم را غیر قابل قبول خواند و گفت: ما موضع اصولی در این زمینه اتخاذ کردیم و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان هرگز نمی تواند موضوع مذاکره باشد .

الهام علی اف با تاکید بر این که مناقشه قره باغ باید در چارچوب تامین تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حل و فصل شود، گفت: ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی نیز در آینده می توانند مانند سایر شهروندان جمهوری آذربایجان به طور راحت زندگی خود را در کشورمان ادامه دهند .

وی حادثه روز گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ را یک خرابکاری نظامی جدید بر شمرد و گفت: ارتش جمهوری آذربایجان توانست از این خرابکاری جلوگیری و موقعیت خود در خط مقدم جبهه تقویت کند .

رییس جمهوری آذربایجان ادامه بیش از 20 سال روند مذاکرات حل این مناقشه را خاطر نشان کرد و گفت: در صورت بروز مجدد این گونه تحرکات باز هم اقدام متقابل خواهیم کرد.

رییس جمهوری آذربایجان مدعی شکست سنگین نیروهای ارمنستان در روز گذشته شد و تصریح کرد جمهوری آذربایجان جنگ را نمی خواهد و نیز خواهان ریخته شدن خون جوانان و جاری شدن اشک مادران آذری و ارمنی نیست ولی ما خواستار حقوق حقه خودمان هستیم .

در جریان درگیری های شدید روز گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ 12 تن از نظامیان جمهوری آذربایجان و 18 نظامی ارمنی جان خود را از دست دادند .

برچسب‌ها:,

نظرات بسته شده است.