تاريخ انتشار :جمعه 22 ژانویه 2016.::. ساعت : 10:57 ب.ظ
فاقدديدگاه

ظرفیت حافظه انسان به اندازه کل اینترنت/کشف قابلیت ذخیره 1,000,000,000,000,000بایت اطلاعات

نتیجه تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ظرفیت حافظه مغز انسان احتمالا ده برابر بیشتر از میزانی است که پیش از این تصور می‌‌شد و به 1 پتابایت یا یک میلیون گیگابایت می‌رسد.
محققان موسسه مطالعات بيولوژيك Salk  در كاليفرنيا دريافته‌اند كه ظرفيت حافظه انسان 10 برابر بيشتر از ميزاني است كه بيش از اين تصور مي‌شد و به اندازه كل اطلاعات شبكه جهاني اينترنت مي‌رسد. اين مسئله يك كشف مهم در عصب‌شناسي يا نوروساینس به حساب مي‌آيد. در اين تخقيقات محققان به بازسازي مغز موش پرداخته‌ و به كشف مهم و باور نكردني درباره سیناپس‌ها دست پيدا كرده‌اند. سيناپس یک ساختار زیستی در پایانهٔ آکسون‌ها است که از راه آن یک سلول عصبی پیام خود را به دندریت یک نورون دیگر یا یاخته ماهیچه‌ای یا یک غده می‌فرستد.
در بازسازي مغز موش و هیپوکمپوس كه مركز يادگيري و حافظه مغز است محققان متوجه كشف عيجبي شدند كه سيناپس‌ها كه اتصال ميان نورون‌ها را تشكيل مي‌دهند در 10 درصد موارد دو برابر مي‌شود. مغز انسان حاوی حدود شصت و هشت میلیارد نورون است که هر کدام توانایی ارتباط و تأثیر روی تعداد زیادی نورون دیگر را دارد. مکانیسم مؤثر و کارآمدی نیاز است تا ارتباط بین این تعداد نجومی از نورون‌ها را برقرار کند. این ارتباط با استفاده از سیناپس صورت می‌گیرد. راشاتودي گزارش داده كه در اين تحقيقات مشخص شده كه هر سيناپس قابليت ذخيره 4/7 بيت از اطلاعات را دارد و بر اين اساس حافظه مغز انسان 1 پتابايت يا معادل 1,000,000,000,000,000بايت تخمين زده شده است.

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.