تاريخ انتشار :شنبه 16 ژانویه 2016.::. ساعت : 4:05 ب.ظ
فاقدديدگاه

واکنش تاریخی بورس تهران به اجرای برجام

با انتشار اخباری مبنی بر سفر وزیر امور خارجه به وین برای قرائت بیانیه مشترک بورس تهران به این خبر واکنش تاریخی نشان داد و در نیم ساعت اول معاملات با پرش 1000 واحدی مواجه شد.
 
به گزارش ایسنا، بورس تهران که از روزهای گذشته روند صعودی خود را آغاز کرده است، در اولین روز معاملات هفته همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به اخبار منتشر شده مبنی بر سفر وزیر امور خارجه به وین برای قرائت بیانیه مشترک و آغاز رفع تحریم‌ها واکنش بی‌سابقه‌ای از خود نشان داد و در نیم ساعت اول معاملات رشد 1100 واحدی را تجربه کرد.
 
علاوه بر سفر وزیر امور خارجه به اتریش اخباری مبنی بر تصویب نرخ 8.5 سنتی از سوی هیات دولت منتشر شده است که تلاقی این دو خبر موجب شد تا تمامی شرکت‌های بورسی به خصوص شرکت‌های پتروشیمی، بانکی و خودرویی و همچنین شرکت‌های مرتبط با لغو تحریم‌ها با استقبال شدید سهامداران و همچنین رشد قیمت مواجه شود.
 
این روند موجب شد تا شاخص بورس تهران تاکنون رشد 1107 واحدی را تجربه کرده و به کانال 64 هزار و 624 واحد پرتاب شود که این رقم در ماه‌های گذشته به دلیل حاکم بودن شرایط رکودی بورس و همچنین بی‌انگیزگی سهامداران بی‌سابقه است.
 
ثبت این روند تاریخی در حالی موجب خوشحالی و شگفتی سهامداران شد که شرکت‌های نفت و گاز پارسیان، تاپیکو و بانک‌های ملت، تجارت، صادرات و مپنا بیشترین تاثیر را در شکل‌گیری جهش 1000 واحدی بورس گذاشتند. همچنین تاکنون حجم معاملات به حدود 500 میلیون سهم رسیده است و اکثر شرکت‌های بورسی با تشکیل صف‌های خرید مواجه شده‌اند.
 

نظرات بسته شده است.