تاريخ انتشار :سه‌شنبه 8 دسامبر 2015.::. ساعت : 4:24 ب.ظ
فاقدديدگاه

ارجاع لوایح ایجاد مناطق آزاد تجاری به کمیسیون اقتصادی مجلس

  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز سه‌شنبه (17 آذرماه) مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد رئیس مجلس لوایح ایجاد مناطق آزاد تجاری را با 159 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه به کمیسیون اقتصادی مجلس  برای تجمیع و رفع مسائل مربوطه ارجاع داد.

براساس این گزارش در جریان بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری در مهران و اردبیل، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس با مطرح کردن اخطار قانون اساسی در خصوص موضوع گفت: براساس اصل 75 قانون اساسی اضافه کردن مناطق آزاد به لایحه برای دولت بار مالی ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اینکه در لایحه بنویسند ایجاد منطقه آزاد برای دولت هزینه‌آور نیست مشکلی را حل نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار احمد توکلی گفت: ایجاد مناطق آزادی مانند مهران و اردبیل که در لایحه دولت ذکر شده است، مشکلی از لحاظ اصل 75 قانون اساسی نخواهد داشت اما اگر موارد دیگری در کمیسیون اضافه شده است، باید موافقت دولت در این زمینه اخذ شود تا اشکال اصل 75 قانون اساسی به آن وارد نشود و شورای نگهبان نیز کل لایحه را رد نکند.

دکتر لاریجانی افزود: با توجه به مطرح شدن 4 لایه در خصوص مناطق آزاد تجاری باید این لوایح تجمیع شود و همچنین موافقت دولت در خصوص ایجاد مناطق آزاد اخذ شود تا مشکل از بابت قانون اساسی در این رابطه ایجاد نشود.

گفتنی است با پیشنهاد دکتر لاریجانی لوایح مناطق آزاد جهت تجمیع و رفع مشکلات قانونی آن به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد و نمایندگان با پیشنهاد رئیس مجلس جهت انجام این مهم موافقت کردند./

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.