تاريخ انتشار :دوشنبه 26 اکتبر 2015.::. ساعت : 12:01 ق.ظ
فاقدديدگاه

فرمان رییس جمهور آذربایجان برای تاسیس شورای هماهنگی حمل و نقل

الهام علی یف رییس جمهور آذربایجان فرمان تاسیس شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی را صادر کرد.

به گزارش شهریمیز، رییس جمهور آذربایجان با این فرمان شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد و صنعت و رئیس آذری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان را به ریاست شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی کشور منصوب کرد.

با توجه به اقدامات و تلاشهای دولت آذربایجان در زمینه راه اندازی خط ریلی «باکو تفلیس فارس» و نیز دالان حمل و نقل «شمال جنوب – آستارا – رشت» تاسیس و فعالیت شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی تصمیم مهم جهت توسعه بخش حمل و نقل در کشور بشمار می رود.

بر اساس این فرمان، هدف از تاسیس شورای مذکور، اجرای سیاست واحد تعویق ناپذیر و تعیین تعرفه شفاف در زمینه حمل و نقل ترانزیتی از طریق خطوط آهن، بنادر و ترمینالهای دریای آذربایجان، بکارگیری تسهیلات گمرکی و حمل و نقل و نیز تامین هماهنگیهای لازم میان نهادهای فعال در این حوزه می باشد.

طبق فرمان رییس جمهور آذربایجان، همچنین اجرای سیاست پنجره واحد در حمل و نقل ترانزیتی از طریق خطوط راه آهن، بنادر و ترمینالهای دریایی نیز به شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی واگذار شده است.

وزارت اقتصاد و صنعت موظف شد ظرف دو ماه آینده تعرفه حمل و نقل ترانزیتی کالاها از طریق خطوط ریلی، بنادر و ترمینالهای دریایی، استفاده از خدمات تاسیسات ترانزیتی کشور و نیز بکارگیری امتیازات در تعیین تعرفه ها را تدوین و به رییس جمهور آذربایجان ارایه کند.

بر اساس این فرمان، سازماندهی فعالیت جاری شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی بر عهده دبیرخانه شورای تعرفه آذربایجان است. شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی موظف است درباره اقدامات اجرایی در زمینه حمل و نقل ترانزیتی از طریق خطوط ریلی، بنادر و ترمینالهای دریایی سالانه دو بار گزارش به رییس جمهور آذربایجان ارایه کند.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.